شناسهٔ خبر: 49729 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

راستاد خبر داد:

حضور بیش از ۲۰ لاینر در بندر شهید رجایی/ تلاش برای فعالیت بیشتر بنادر کوچک کشور/ لزوم تشکیل شبکه حمل و نقلی بین بنادر اصلی و فرعی

راستاد درجمع مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل و اتصال شبکه حمل و نقل بین بنادر اصلی و فرعی، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم، بنادر کوچک از گردانه فعالیت دریایی کشور کنار گذاشته نشوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس محمد راستاد با اشاره به وجود بنادر کوچک در کشور و ظرفیت‌هایی بالقوه آنها، اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم این بنادر کوچک از گردانه فعالیت دریایی کشور کنار گذاشته نشوند.

وی تأکید کرد: به دنبال چارچوب تشکیل شبکه حمل و نقلی بین بنادر اصلی و فرعی کشور هستیم که پیش‌نیاز آن، نبود محدودیت زیرساختی در این بنادر است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی به جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در حوزه دریا و بندر اشاره کرد و گفت: ‌بخش خصوصی تاکنون در پس کرانه‌ها، روبناها و تجهیزات بندری کشور بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: در شرایط فعلی چارچوب مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌ دریایی و بندری کشور وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به روند تخلیه و بارگیری در بنادر کشور اشاره کرد و افزود: ‌روند کلی تخلیه و بارگیری بنادر کشور رشد متوسط ۶ درصدی داشته است، همچنین بنادر بوشهر و شهید رجایی  در بحث کانتینری‌ به ترتیب رشد ۵۰ و ۳۰ درصدی داشته‌اند.

راستاد با اشاره به حضور بیش از ۲۰ لاینر در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران، اظهار داشت:‌ پس از رفع تحریم‌ها در صنعت دریایی امروز تردد بدون محدودیت خطوط لاینری بین‌المللی در بنادر ما میسر شده و رونق تجارت دریایی محقق شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امروز همچنین امکان تردد ناوگان تحت پرچم و مالکیت جمهوری اسلامی در آب‌ها و بنادر بین‌المللی، فعالیت تخصصی مؤسسات رده‌بندی بدون محدودیت ‌و توسعه تجهیزات بندری، فراهم است و بنادر در حال توسعه یافتن هستند.‌/

نظر شما