شناسهٔ خبر: 49742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان قم انجام شد:

اجرای طرح ارتقاء ایمنی راکبین موتورسیکلت، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی

ایمنی راکب موتور رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از اجرای ششمین مرحله از طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی در روستاهای استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، محمدعلی محمدپور عنوان کرد: در ششمین مرحله از طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی که در روستای تاج خاتون بخش سلفچگان اجرا شد، ۶۵ دستگاه کلاه ایمنی و افزون بر ۲۶۰ قطعه شبرنگ در بین مجموعه هدف توزیع شد.

محمدعلی محمدپور رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در تکمیل خبر فوق افزود: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با دهیاری‌های استان، لیستی از روستاهای متراکم جمعیتی که دارای بیشترین راکبین موتورسیکلت هستند تهیه و نسبت به اولویت‌بندی اجرای طرح اقدام می‌گردد.

وی افزود: در ششمین مرحله از اجرای این طرح که در روستای تاج خاتون بخش سلفچگان به اجرا درآمد ۶۵ دستگاه کلاه ایمنی و افزون بر ۲۶۰ قطعه شبرنگ در بین مجموعه هدف توزیع شد.

محمدپور در خصوص مقدمات اجرای طرح نیز عنوان کرد: طی جلسه‌ای که فراخوان، هماهنگی و تهیه مکان آن با دهیاران محلی است نسبت به ارائه برنامه‌های آموزشی توسط عوامل پلیس‌راه و کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدام می‌گردد.

وی برنامه‌های آموزشی مطروحه را متنوع اعلام کرد و گفت: جهت انتقال پیام‌ها و هشدارهای ایمنی که مخاطب آن عام و شامل تمامی اقشار جمعیتی با هر میزان تحصیلات است از ملزومات سمعی، بصری من‌جمله پخش فیلم و اسلاید، حرکات نمایشی زنده و ...استفاده می‌گردد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اعلام این مطلب که طی امسال و در شش مرحله اجرای طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی در سطح روستاهای استان قم تاکنون ۶۶۵ دستگاه کلاه ایمنی و افزون بر ۲۷۶۰ قطعه شبرنگ توزیع شده، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ای مدون، بر آنیم که تا پایان سال نسبت به توزیع ۶۳۵ دستگاه کلاه ایمنی و افزون بر ۲۵۴۰ قطعه شبرنگ دیگر در سطح روستاهای استان قم اقدام نماییم​.

نظر شما