شناسهٔ خبر: 4976 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزير راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر:

چهار ميليون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی از ابتدای انقلاب در کشور ساخته شده است

افتتاح مسكن مهر گلستان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در کشور ساخته شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس" احمد اصغری مهرآبادی" عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری متمرکز پنج هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر استان گلستان در شهرستان علی آبادكتول افزود: تا قبل از اجرای مسکن مهر، دو میلیون واحد مسکونی ساخته شده یا زمین برای تأمین مسکن تأمین شده بود.

به گفته وی، در طرح مسکن مهر، دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در یک هزار و ۱۳۰ شهر در حال اجرا بوده که تاکنون ساخت یک میلیون و ۷۳۰ هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر ادامه داد: کمتر از ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار واحد در مرحله نازک سازی است که امیدواریم تا پایان شهریور ۹۴ به بهره برداری برسد.

مهرآبادی افزود: در دولت تدبیر و امید هم نزدیک به ۴۱۰ هزار واحد به اتمام رسیده و برنامه ریزی کردیم که تا پایان امسال ۴۵۰ هزار واحد دیگر را به اتمام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه ریزی شده که تا نیمه سال ۹۵ تا ۹۰ درصد پروژه های مسکن مهر را با کمک مردم و دولت تکمیل و تحویل دهیم تا در این سال شاهد اتمام پروژه های مسکن مهر و بستن شدن پرونده این طرح باشیم.

مهرآبادي از دغدغه هاي دولت و مسوولين نظام را، تامين مسكن و خانه دار كردن مردم كم درآمد و فاقد مسكن بيان كرد و گفت: از ابتداي انقلاب تاكنون تامين مسكن مردم در دستور كار قرار گرفته به طوريكه

قوانين متعددي از قبيل قانون اراضي، زمين شهري، تمليك، ساماندهي و توليد و عرضه مسكن براي خانه دار كردن مردم با پيگيري دولت ها به تصويب رسيده است.

به گفته وي، از رويكردهاي دولتي ديگر براي خانه دار كردن مردم، تامين زمين ارزان قيمت، ساخت واحدهاي مشاركتي، انبوه سازي و غيره بوده است.

مهرآبادي با قدرداني از تلاش مجموعه دست اندركاران و مجريان ساخت پروژه هاي مسكن مهر در استان گلستان ، اظهاركرد: به دليل نداشتن منابع مالي در زمره خيرين مسكن ساز قرار نداريم اما از اين فرصت طلايي فراهم شده جهت خدمت به مردم و خانه داركردن آنها استفاده خواهيم كرد.

پروژه ۵۰۴ واحدی سایت امام خمینی(ره(  شهرستان علی آباد کتول در بلوک های سه، چهار و پنج طبقه با زیربنای هر واحد ۷۵ تا ۸۵ مترمربع به صورت خودمالکی و در قالب تفاهم نامه سه جانبه ساخته شده است.

پنج هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر استان گلستان که در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ساخته شده است امروز در شهرستان های گرگان، علی آباد، آزادشهر، آق قلا، بندر ترکمن، کردکوی، کلاله و مینودشت به بهره برداری رسید.

نظر شما