شناسهٔ خبر: 49782 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیرنون مطرح کرد؛

کاهش میانگین عمر ناوگان راهداری الموت با تحویل جدیدترین ماشین آلات راهداری

افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از تحویل جدیدترین گریدر وتویوتا هایلوکس خریداری شده جهت ارتقاء کیفی سطح خدمات راهداری توسط این اداره کل به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، افشین پیرنون در خصوص تجهیز اداره، راهدارخانه‌ها و ماشین آلات راهداری بخش الموت گفت: در حال حاضر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت دارای ۳۷ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و سبک است که بصورت شبانه روزی به خدمت رسانی به هموطنان عزیز در منطقه الموت مشغول هستند.

پیرنون بیان کرد: همچنین در راستای نوسازی و بازسازی ماشین آلات راهداری اداره الموت، با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری تعداد ۱۸ دستگاه ماشین آلات سنگین، ۹ دستگاه نیمه سنگین و ۱۰ دستگاه ماشین سبک تعمیر اساسی و بازسازی صورت گرفته و در راستای تقویت ناوگان راهداری در این منطقه یک دستگاه گریدر نو و یک دستگاه تویوتا هایلوکس دوکابین به این اداره تحویل گردید.

وی در ادامه در خصوص میانگین عمر ناوگان راهداری اداره الموت عنوان کرد: میانگین سنی ماشین آلات راهداری اداره الموت تا پیش از تحویل ماشین آلات جدید خریداری شده ۲۲.۵۰ سال بوده که با اضافه شدن ماشین آلات جدید این میانگین به ۱۹.۵۰ سال کاهش یافت.

پیرنون افزود: از دیگر اقدامات این اداره کل در منطقه الموت می‌توان ازتعمیر، تجهیز و مناسب سازی ساختمان راهدارخانه‌های قسطین لار، مینودشت، رجایی دشت و بهرام آباد نام برد؛ که در این راهدارخانه‌ها تجهیزات لازم و ایجاد فضایی مطلوب برای راهداران واسکان مسافران در راه مانده در مواقع ضروری و همچنین تجهیز نمازخانه این راهداراخانه‌ها فراهم شده است.

وی افزود: در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز راهدارخانه‌ی کوهستان نیز واقع در منطقه گردنه کماسار در حال ساخت و تکمیل می‌باشد.

منطقه الموت به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده که در رشته‌کوه‌های البرز، واقع در شمال شرقی و غربی استان قزوین است که از اهمیت گردشگری بالایی در سطح استان قرار دارد، رشته کوه‌های البرز در منطقه الموت دارای قلل معروف و مرتفعی است که با توجه به برف گیر بودن این منطقه از لحاظ نگهداری راه و عملیات راهداری از اهمیت بالایی برخودار است.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم با بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات راهداری در محور‌های این منطقه از استان بتوانیم در ارائه خدمت رسانی به مردم عزیز در راهداری زمستانی و فراهم نمودن مسیری ایمن برای تردد ساکنان و گردشگران این منطقه انجام وظیفه نماییم.

نظر شما