شناسهٔ خبر: 49792 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:

متولیان مسائل شهری رویکرد مشاورین طرح را بر مشکلات اجرایی در اولویت قرار دهند

نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: محور توسعه اقتصادی استان اصفهان بر اساس رویکرد گردشگری است و برای اجرای چنین رویکردی باید بسته‌ای از الگوهایی که کارکرد آن‌ها در ارتباط هستند در کنار یکدیگر دیده شود تا توسعه اقتصادی استان در حوزه گردشگری تحقق یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در کمیسیون ماده ۵ استان که به ریاست علی مقدس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد، ۶۶ مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل و یا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه کردن گذر و تغییر کاربری مربوط به شهر اصفهان ۲۲ مورد، فلاورجان ۲۵ مورد، گلشهر ۸ مورد، چرمهین ۸ مورد، فولادشهر ۲ مورد و طرح تفصیلی شهر بهاران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

علی مقدس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در خصوص اصلاح خط بدنه گذرهای شهر اصفهان گفت: شرکت‌های مشاور جهت طراحی طرح جامع و تفصیلی با رویکرد بهسازی منظر شهری، مسیرها و تردد شهری طراحی می‌کنند و با دیدگاه بعضی از مسئولین مبنی بر پرزحمت بودن اجرای آن منطبق نیست.

مقدس‌زاده ادامه داد: تطبیق دادن خود با شرایط موجود شهری منطقی نیست و متولیان مسائل شهری باید رویکرد مشاورین طرح را بر مشکلات اجرایی در اولویت قرار دهند.

وی در ادامه افزود: محور توسعه اقتصادی استان اصفهان بر اساس رویکرد گردشگری است و برای اجرای چنین رویکردی باید بسته‌ای از الگوهایی که کارکرد آن‌ها در ارتباط هستند همچون پروژه‌های عمرانی استان که شامل سالن اجلاس سران، قطار شهری، قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران و فرودگاه اصفهان است در کنار یکدیگر دیده شود تا توسعه اقتصادی استان در حوزه گردشگری تحقق یابد.

وی گفت: ساخت هتل در سطح شهر باعث ایجاد سرمایه و اشتغال در سطح استان می‌شود و ساخت هتل‌های پنج ستاره باعث افزایش شهرت و اعتبار استان می‌گردد.

نظر شما