شناسهٔ خبر: 49799 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رستمی در مراسم افتتاحیه رزمایش پدافند تهدید زیستی فجر ۹۶ عنوان کرد:

تاکید بر تمرین و آمادگی پیش از وقوع حوادث و تهدیدهای زیستی فرودگاهی

علی رستمی معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان این که هنگام وقوع هرگونه تهدید و حادثه در پروازهای ورودی و خروجی به کار گروهی و تمرین نیاز است تصریح کرد: بدون تمرین در برحه‌های زمانی مختلف، آمادگی در برابر اتفاقات و حوادث رخ نداده و نتیجه مطلوبی نیز حاصل نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از دفتر ارتباطات، رسانه و امور بین الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)؛ علی رستمی در مراسم افتتاحیه نخستین رزمایش تهدید زیستی در فرودگاه که با نام «رزمایش پدافند تهدید زیستی فجر ۹۶» ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به حضار و مدعوین در این مراسم اظهار داشت: کار در فرودگاه به نوعی با انجام وظیفه در سایر بخش‌ها متفاوت و در قالب کار گروهی است.

وی افزود:هنگام وقوع هرگونه تهدید و حادثه در پروازهای ورودی و خروجی به کار گروهی و تمرین نیاز است.

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تصریح کرد: بدون تمرین در برحه‌های زمانی مختلف، آمادگی در برابر اتفاقات و حوادث رخ نداده و نتیجه مطلوبی نیز حاصل نمی‌شود. 

رستمی با بیان این که فرودگاه‌ها مدخل ورودی مسافران خارجی به کشور محسوب می‌شوند گفت: در کنار فعالیت‌های روزمره وقوع اتفاقاتی مانند سوانح هوایی و تهدید زیستی ناگزیر است اما در صورت نداشتن آمادگی و تمرین کافی، خسارت‌های جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد.
وی رزمایش تهدید زیستی فجر ۹۶ را حاصل همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان پدافند غیر عامل وزارت بهداشت، سازمان امداد و نجات و فوریتهای پزشکی و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت :فرودگاه امام خمینی (ره) امروز میزبان برگزاری نخستین رزمایش تهدید زیستی در فرودگاه در کشور است و تیم‌های ارزیاب نیز هم اکنون در محل رزمایش مستقر هستند./

نظر شما