شناسهٔ خبر: 49823 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آرامی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی دستور کار سازمان بنادر / بندرهای شهید رجایی و امام خمینی در اولویت هستند

منصور آرامی معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی در بنادر مهم کشور از سیاست‌های این سازمان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور آرامی در آیین معارفه سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: سازمان بنادر اکنون استفاده از ظرفیت ریلی در بنادر را به جد دنبال می‌کند، زیرا این مهم از تاکید‌های رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی است. 

آرامی ادامه داد: اکنون بخش توان ریلی خارج از بنادر است که باید از ظرفیت ریل در کشور استفاده کنیم و در بخشی که جابه جایی کالا داریم نیز باید بنادر را در آن دخیل بدانیم. 

وی تاکید کرد: این سیاست کلی سازمان بنادر و دریانوردی است که در بنادر مهم که جابه جایی کالا و بار صورت می‌گیرد نقش ریل را پررنگ‌تر کنند که در این بین بندر‌های شهید رجایی و امام در اولویت هستند و بوشهر نیز، چون تاکنون به شبکه ریلی متصل نشده می‌تواند در اولویت‌های بعدی باشد. 

آرامی افزود: برای پررنگ‌تر شدن نقش ریل در بنادر سازمان بنادر و دریانوردی دچار تغییر و تحولاتی شد که از جمله آن می‌توان به راه اندازی اداره ریلی و اداره کل لجستیک و حمل و نقل چند وجهی در حوزه معاونت بندری نام برد. 

وی افزود: در این ارتباط از ظرفیت ساختار و نیرو‌های متخصص استفاده کنیم تا در حوزه ریل و حمل و نقل چند وجهی تمرکز بیشتری ایجاد شود. 

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: این مهم در آینده برای پیشرفت اقتصاد و بازرگانی کشور سودمند و در بودجه و برنامه ششم نیز گنجانده شده است. 

وی در ارتباط با اولویت سازمان بنادر و دریانوردی در استان بوشهر گفت: حل مشکلات حمل و نقل دریایی برای ایجاد اشتغال و توسعه استان بوشهر ظرفیتی قابل توجه است. 

آرامی بیان کرد: وجود بندر‌های کوچک ایجاب می‌کند تا سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه بندری استان بوشهر اهتمام ویژه داشته باشد. 

وی ادامه داد: وجود بنادر کوچک و حائز اهمیتی مانند خارگ و عسلویه در استان بوشهر از جمله ظرفیت‌هایی است که ظرفیت‌های بندری این استان را از سایر استان‌ها متمایز کرده است. 

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای توسعه بندر بوشهر نیازمند توسعه پسکرانه هستیم که این امر بخوبی در جزیره نگین در حال تحقق است. 

وی افزود: احداث اسکله‌های جدید و لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر به عنوان طرح‌هایی است که احداث آن‌ها قدرت و توان حمل و نقل این بندر را افزایش می‌دهد. 

براساس گزارش ایرنا، در این آیین نورالله اسعدی به عنوان سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انتخاب شد. 

نورالله اسعدی نیز پیش از این سمت مدیریت اداره بنادر و دریانوردی شهرستان گناوه را عهده دار بود. 

پیش از این محمد مهدی بنچاری مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی استان بوشهر بود.

نظر شما