شناسهٔ خبر: 49834 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد؛

دیدار مدیرعامل سازمان بنادر با سفیر نروژ/ آمادگی دولت نروژ برای توسعه روابط با ایران

نشست مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی گفت: ایران از هرگونه فعالیت توسعه ای و سرمایه گذاری در حوزه های بندری و دریایی با کشور نروژ استقبال می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در دیدار با سفیر نروژ در ایران با اشاره به سابقه ۹۰ ساله همکاری‌های کشتیرانی و تجاری بین دو کشورایران و نروژ ،افزود:ما آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی نروژ برای توسعه بنادر کشورمان هستیم.

وی ضمن تشریح توانمندی های عملیاتی بنادر کشور و معرفی فرصت های سرمایه گذاری به ویژه در بنادر شهید رجایی ، چابهار و امام خمینی(ره) تصریح کرد: زیر ساخت های بندری در بنادر بزرگ تجاری ایران توسط دولت انجام می شود ؛ اما در بخش توسعه روبناها و پسکرانه های بندری بخش های خصوصی داخلی و خارجی می توانند مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با بیان اینکه عمده شناور های امداد و نجات دریایی در ایران با مشارکت شرکت نروژی ساخته می شود ، افزود: در بخش صدور گواهی نامه های دریانوردی نیز شرکت های نروژی از جمله شرکت DNVGL همکاری های خوبی با جامعه دریایی ایران دارد.

وی  اظهار اشت:به مناسبت سابقه دیرینه همکاری های دریایی و بندری دو کشور ، پیشنهاد می شود مراسم گرامیداشتی در این زمینه در تهران یا اسلو برگزار شود .همچنین برای پیگیری موضوعات مورد علاقه و توسعه روابط ، گروه متخصص فنی تشکیل شود.

لارس نوردرم سفیر نروژ در ایران نیز در این نشست از آمادگی دولت نروژ برای توسعه روابط با ایران خبر داد و گفت : شرکت های خصوصی فعال در زمینه های بندری و دریایی علاقه دارند در بخش های مختلف دریانوردی با سازمان بنادر در ایران همکاری داشته باشند.

قدیمی ترین موافقت نامه دریایی بین ایران و نروژ در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی و با عنوان « قانون اجازه مبادله عهدنامه مودت و تجارت و بحر پیمایی » امضا شده بود.

نظر شما