شناسهٔ خبر: 49870 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آغاز روز دوم جست‌وجوی لاشه هواپیمای تهران- یاسوج با ۸۰ تکنسین

امداد رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیرو‌های امدادی با بسیج تمام امکانات، جست وجوی خود را در روز دوم حادثه با ۸۰ تکنسین برای یافتن ردی از لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج آغاز کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلال پوران فرد امروز دوشنبه افزود: در این عملیات ۴۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۴۵ تیم جست وجو و امدادی حضور دارند. 

وی با بیان اینکه روز گذشته با وجود ۱۰ ساعت تلاش، اثری از هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج دیده نشد، گفت: عملیات جست و جوی هواپیما، از صبح امروز با مشارکت ۱۵ تیم امدادی، جست وجو و گروه‌های محلی از سر گرفته شد. 

پوران فرد اظهار کرد: ۸۰ تکنسین از چند استان کشور در محدوده احتمالی سقوط در اطراف کهنگان به جست وجو ادامه می‌دهند. 

وی اضافه کرد: ۱۰۰ قله در این منطقه کوهستانی برای جست و جو وجود دارد و مسیر‌های مختلف با راهنمایی افراد محلی شناسایی شده است. 

رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امروز احتمال استفاده از پهپاد و بالگرد در صورت مساعد بودن شرایط جوی وجود دارد.

همچنین نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل خوب استان‌های همجوار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان کشوری گفت: برنامه جامعی برای یافتن لاشه هواپیمای تهران یاسوج پیش بینی شده است. 

غلام محمد زارعی ضمن تسلیت به مردم به ویژه خانواده مسافران این هواپیما افزود: ۲۰ نفر از کارشناسان زبده شرکت هواپیمایی آسمان برای بررسی دقیق علل این سانحه در منطقه محل حادثه حضور دارند. 

وی بیان کرد: تمام امکانات مورد نیاز مانند تیم‌های امداد و نجات، کوهنوردان، چند فرود پهپاد، بالگرد و تمام تجهیزات مورد نیاز در منطقه سازماندهی شده است. 

محمد زارعی ابراز امیدواری کرد: با بکارگیری امکانات موجود بتوان امروز لاشه هواپیمای تهران یاسوج را پیدا کرد. 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با یادآوری پیام‌های تسلیت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، رئیس جمهور و رئیس مجلس و سایر مسئولان بلند مرتبه کشور و تأکید بر به‌کارگیری امکانات کشور برای تحقق پیدا شدن لاشه هواپیما تصریح کرد: این اقدامات باعث دلگرمی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شده است. 

براساس گزارش ایرنا، پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک، اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد. 

این هواپیما از نوع‌ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد. 

جست‌وجو برای یافتن جانباختگان احتمالی این سانحه هوایی پس از سقوط هواپیما آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

نظر شما