شناسهٔ خبر: 49890 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گیلان صورت گرفت:

برگزای دومین جلسه کمیته تخصصی حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان

محسن عادلی دومین جلسه کمیته تخصصی حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با حضور اعضا این کمیته در اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، با عنایت به تشکیل کمیته‌های تخصصی حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و ترکیبی به منظور رفع مشکلات اساسی بخش‌های مختلف استان و ارائه تحلیل‌های علمی و کاربردی قابل‌طرح در برنامه‌های توسعه استان دومین جلسه کمیته تخصصی حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با حضور اعضا این کمیته در اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد.

در ابتدای جلسه مشاور طرح گزارشی پیرامون مطالعات جامع شبکه راه‌های روستایی استان ارائه نمود.

در ادامه محسن عادلی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ضمن تشکر از مشارکت اعضای این کمیته، به تداوم و تشکیل منظم این جلسات تأکید کرد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه حمل‌ونقل جاده‌ای بالغ بر ۹۵ درصد حمل‌ونقل استان گیلان را در برمی‌گیرد، گفت: هزینه راهسازی در استان گیلان به مراتب بالاتر از سایر استان‌هاست.

عادلی تصریح کرد: راه‌های روستایی را نباید دست‌کم بگیریم چرا که این راه‌ها شبکه‌هایی هستند که به راه‌های فرعی و اصلی منتهی می‌شوند.

وی بهسازی شبکه‌های مویرگی راه‌های روستایی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: بهسازی این راه‌ها به ما کمک بسیاری می‌کند.

این مقام مسئول بیان کرد: در این جلسه از اعضا خواستیم تا نظرات خود را به صورت مستند اعلام نموده تا در راستای اهداف این کمیته حرکت کنیم و تصمیماتی را اتخاذ نمائیم که ما را به اهدافمان نزدیک کند.

 در پایان هر یک از اعضا به ارائه برنامه‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار حمل‌ونقل جاده‌ای استان پرداختند و تصمیم بر آن شد با توجه به اهمیت و گستردگی حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، در جلسه آتی این کمیته کلیه دستگاه‌های اجرایی لیست پروژه‌های در دست اجرا و اولویت‌دار خود را بر اساس اولویتی که خود دستگاه برای آن تعیین نمود به ریاست جلسه ارائه نمایند تا اعضای کمیته بتوانند با توجه به مستندات و ادله دستگاه مجری، نسبت به ادغام اولویت‌دار دستگاه‌های مختلف تصمیم‌گیری نمایند.

نظر شما