شناسهٔ خبر: 49959 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اعلام کرد:

اتمام عمليات نصب تيرهای فلزی دهانه وسط پل كيلومتر ۵۵ راه آهن قزوين-رشت

پل ریلی عمليات نصب تيرهاي فلزي دهانه وسط پل كيلومتر ۵۵ راه آهن قزوين-رشت بر روي آزادراه به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، راوبط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملو‌نقل کشور لحظاتی پیش اتمام عمليات نصب تيرهاي فلزي دهانه وسط پل كيلومتر ۵۵ راه آهن قزوين-رشت را اعلام کرد.

با پايان نصب عرشه فلزي پل روي اتوبان به طول ١٠٥متر و وزن كل هزارتن از روز گذشته آزادراه قزوين-رشت بازگشايي شد.

با توجه به مزایای ترانزیت ریلی و نقش اساسی آن در رشد اقتصادی کشور، یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید توسعه شبکه راه‌آهن است و راه‌آهن قزوین- رشت یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی حال حاضر کشور محسوب می‌شود.

خاطرنشان می‌گردد؛ عملیات اجرایی پل کیلومتر ۵۵ ‌مهمترین بخش عملیات محور قزوین- رشت است که از روی آزادراه قزوین- رشت و جاده قدیم عبور می‌کند و هم اکنون عملیات ساخت، نصب و تکمیل سه دهانه باقیمانده پل در حال انجام است که شامل یک دهانه صد متری بر روی آزادراه قزوین- رشت و دو دهانه ۶۵ متری است و تکمیل شدن این پل نقش مهمی در اتمام عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین- رشت دارد.

گفتنی است؛ حجم زیادی از عملیات اجرایی به پایان رسیده است و تکمیل این پروژه از نظر ترانزیت کالا حتی برای کشورهای همسایه از جمله هند استراتژیک محسوب می‌شود و می تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی قابل توجهی خواهد شد.

شایان ذکر است؛ برای احداث راه‌آهن قزوین-رشت به قیمت روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

نظر شما