شناسهٔ خبر: 49965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با افتتاح ۲۵ پاسگاه پلیس‌راه در ۱۶ استان کشور صورت گرفت:

بهره‌برداری از ۲ پاسگاه پلیس‌راه در استان فارس

افتتاح با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، فرمانده پلیس راهور ناجا، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان کشوری، مراسم افتتاحیه هم‌زمان ۲۵ پاسگاه پلیس پیش‌ساخته در ۱۶ استان کشور از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، در استان فارس نیز همزمان با سراسر کشور و با حضور سردار گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، مهندس میرزایی مدیر دفتر حمل‌ونقل ترافیک استانداری، سرهنگ احمدی فرمانده قرارگاه شمال پلیس‌راه استان و جمعی از مسؤولین محلی و استانی، از دو پاسگاه پلیس‌راه نورآباد در محور ممسنی-قائمیه و پاسگاه پلیس‌راه خنج در محور خنج-قیر بهره‌برداری شد.

علیرضا سیاهپور در آیین بهره‌برداری همزمان از ۲۵ باب پلیس‌راه در ۱۶ استان کشور گفت: ساختمان‌های جدید پاسگاه‌های پلیس‌راه باهدف ایجاد تحولی جدید در سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین به‌منظور رضایتمندی بیشتر مردم از مسائل و مشکلات جاده‌ای و خدمات‌رسانی بهینه به کاربران جاده‌ای احداث می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل جاده‌ای و سهم ۹۰ درصدی در جابجایی کالا و مسافر در کشور تصریح کرد: پلیس‌راه از دستگاه‌های بسیار مهم در خدمات‌رسانی جاده‌ای به شهروندان است و ساختمان پلیس‌راه و محل استقرار نیروها نقش مهمی در میزان بهره‌وری پلیس دارد.

سیاهپور در پایان اضافه کرد: توجه به ترمیم، نگهداری، تجهیز و ساخت پاسگاه‌های پلیس‌راه از اولویت‌های مهم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و افتتاح این دو پاسگاه و سه پاسگاه در حال ساخت دیگر گواه این ادعاست.

گفتنی است این دو پاسگاه به‌صورت پیش‌ساخته و با اعتبار ۴۹ میلیارد ریال و زیربنای هر کدام ۵۵۰ متر و در زمین‌های ۳ هزار متری (خنج) و ۴ هزار ۵۰۰ متری (نورآباد) احداث شده و دارای مستحدثات ساختمان یک طبقه پیش‌ساخته، اتاقک موتورخانه، محوطه‌سازی داخل، پارکینگ مقابل و رمپ‌های دسترسی به پلیس‌راه است.

نظر شما