شناسهٔ خبر: 49972 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

از سوی دبیرخانه شورا اعلام شد:

گزارش آخرین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری كشور/ جزییات بررسی ۵ محور و مصوبات آن

جلسه 1 دویستمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری كشور با حضور و مشاركت اعضاء برگزار و ضمن بررسی ۵ محور، مصوبات این نشست از سوی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی ترابری کشور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روز یك‌شنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۶، دویستمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری كشور با حضور مهرداد تقی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و داود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین مشاركت سایر اعضاء برگزار شد و پس از بحث و بررسی پیرامون دستوركار، جمع‌بندی‌های زیر حاصل شد:

۱) موضوع شرایط ورود موقت ناوگان خارجی به كشور و عوارض مربوطه مطرح و با عنایت به اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ­ای و گمرك ایران مبنی بر رفع مشكل، موضوع از دستور كار شورا خارج شد.

۲) گزارش وضعیت انبارهای تحت مالكیت سازمان بنادر و دریانوردی از سوی سازمان مذكور ارائه و مقرر شد با هدف كاستن از میزان كالاهای متروكه و رسوب شده، راهكارهای پیشنهادی در كمیسیون فرعی شورا با حضور نماینده سازمان اموال تملیكی جمع­بندی و برای تصمیم­گیری به شورا ارائه شود.

۳) در راستای ابلاغیه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و رئیس شورایعالی هماهنگی ترابری كشور در مورد ساماندهی فعالیت شركت‌های تاكسیرانی و محل استقرار تاكسی­‌های اینترنتی، گزارش شركت شهر فرودگاهی امام خمینی با اعلام آغاز اجرای عمومی طرح از ۲۰ اسفند ماه ارائه شد و مقرر شد گزارش عملیاتی کردن مراتب توسط شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست آینده شورا مطرح شود.

۴) شرایط مورد نظر وزارت جهاد كشاورزی برای حمل محمولات تغییر شكل یافته ژنتیكی با توجه به آیین­نامه اجرایی بند ب ماده ۷ قانون ایمنی زیستی مطرح و از آنجا كه با اعلام وزارت جهاد كشاورزی عمده واردات كالاهای تراریخته شامل دانه­‌های ذرت، سویا و كلزا می­باشد مقرر شد ضمن استفاده از برزنت برای پوشش در حمل و نقل سه نوع كالای یاد شده، موضوع اصلاح آیین‌­نامه فوق‌­الذكر با همكاری وزارت جهاد كشاورزی در دستور كار معاونت حمل و نقل قرار گیرد.

۵) پیرو اعلام نظرات دستگاه‌­ها و سازمان‌های عضو شورا، تغییرات به عمل آمده در استراتژی­‌های حمل و نقل كشور اعلام و تصویب شد./

نظر شما