شناسهٔ خبر: 49977 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ساخت بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر انواع راه‌ در استان خوزستان/ تسهيل ارتباط شرق و غرب سواحل جنوب با مراکز صنعتی و نفتی

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های زیرساختی حمل‌و‌نقل استان خوزستان گفت: عبور ۳ کریدور مهم کشور از این استان سبب شده تا بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر از انواع راهها شامل ۲۲۵ کیلومتر بزرگراه کریدور نوار ساحلی جنوب، ۴۸ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور، ۳۸۸ کیلومتر پروژه احداث و بهسازی راه اصلی و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در دست احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز معاون وزیر راه و شهرسازی با سفر به استان خوزستان از پروژه های زیرساختی حمل و نقل این استان بازدید و سپس در جلسه با استاندار خوزستان مسائل مربوط به این پروژه ها را بررسی کرد.

خیراله خادمی در حاشیه این بازدید ضمن تاکید بر اهمیت استان خوزستان در کریدورهای اصلی کشور گفت: این استان نقش استراتژیک و مهمی در ۳ کریدور اصلی کشور یعنی کریدورهای شمال-جنوب ، بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور و کریدور غرب کشور ایفا می کند و از معدود استان هایی است که ۳ کریدور بین المللی کشور از آن عبور می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به اهمیت این استان و پروژه های واقع شده در آن امسال بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل این استان اعم از بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به رشد شبکه راههای این استان در برنامه پنجم توسعه یادآور شد: تا پیش از برنامه پنجم در مجموع ۴ هزار و ۴۵۹ کیلومتر از انواه راهها در این استان وجود داشت که طی این برنامه این رقم به ۵ هزار و ۵۰ کیلومتر رسید.

خادمی کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور را از مهمترین پروژه های عبوری از استان خوزستان عنوان و اضافه کرد: این کریدور که از ۴ استان بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان عبور می کند هزار و ۷۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۲۵ کیلوتر آن در قالب دو پروژه بزرگراه هندیجان-ماهشهر-آبادان و کمربندی آبادان-خرمشهر در استان خوزستان واقع شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تکمیل و بهره برداری از این پروژه را سبب ارتباط شرق و غرب سواحل جنوب کشور و مراکز صنعتی و نفتی از طریق بزرگراه دانست که در ترانزیت کلالا و خدمات بسیار موثر خواهد بود.

خادمی اظهار داشت: احداث کمربندی غرب اندیمشک و احداث بزرگراه کمربندی غرب و جنوب اهواز به طول ۴۸ کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور در این استان در دست احداث است.

نظر شما