شناسهٔ خبر: 49981 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گیلان برگزار شد:

جزئیات جلسه هم‌اندیشی در خصوص چگونگی تهیه آیین‌نامه شاخص‌های توزیع قیر در سال ۹۷

جلسه به منظور تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه شاخص بندی توزیع قیر در سال ۹۷ جلسه‌ای با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان راه و شهرسازی در گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، این جلسه که به منظور هم‌اندیشی و جمع‌بندی نظرات و آراء در خصوص چگونگی تهیه آیین‌نامه شاخص‌های توزیع قیر ترتیب داده شده با حضور مدیران و کارشناسان راه و شهرسازی استان‌های قزوین، سمنان، کردستان، اصفهان، فارس به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد و هریک از اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص زمان‌بندی و چگونگی تخصیص سهمیه قیر بر اساس اولویت به استان‌ها را ارائه دادند.

در این جلسه محسن عادلی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه علیرغم اینکه شیوه‌نامه دستورالعمل توزیع قیر قبلاً تهیه شده افزود: این دستورالعمل جامع نیست و فقط مربوط به توزیع بوده و به سهمیه‌بندی اشاره نکرده است.

وی افزود: در شیوه‌نامه فعلی، زمان‌بندی توزیع قیر، زمان‌بر و دچار اشکال است و در حسابداری، فرایند انتقال و جابجایی قیر نیز ایراداتی وارد است.

عادلی بیان کرد: بهتر است دستورالعمل زمان‌بندی توزیع قیر را مرور کنیم و بیندیشیم که سهمیه‌بندی به چه شکلی انجام شود و تصمیمات اتخاذ شده را جهت تأیید و ملاک عمل واقع شدن به وزارتخانه ارسال نماییم.

وی اظهار کرد: در این جلسه پیشنهاد شد، معیار و مبنای توزیع قیر به ترتیب اولویت بر اساس شاخص‌های طول راه، اعتبار، برخورداری و عملکرد، میزان سهمیه هر سال تعیین و حداکثر تا پایان سال قبل مشخص گردد و توزیع قیر شامل بازگشایی سامانه، ورود اطلاعات، صدور حواله، تحویل قیر حداکثر تا پایان فرودین صورت پذیرد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: با توجه به طولانی بودن فرایند تائید حواله‌های صادره در حوزه راه‌های روستایی پیشنهاد شد درخواست ادارات کل جهت صدور حواله مستقیماً به مدیرکل بودجه  ارسال گردد.

این مقام مسئول افزود: همچنین پیشنهاد شد با توجه به لزوم دریافت هزینه‌های قیر یارانه‌ای، مبالغ هزینه شده قیر به صورت شش‌ماهه جهت اعمال حساب بدهی پیمانکاران به دستگاه‌ها اجرایی ابلاغ شود و اطلاعات مربوط به بررسی و صدور حواله به نحو مقتضی در اختیار پیمانکاران محترم قرار گیرد.

در ادامه هریک از اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص چگونگی تخصیص سهمیه قیر بر اساس اولویت به استان‌ها، بیان داشتند.

نظر شما