شناسهٔ خبر: 50009 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

پیشرفت قابل توجه حمل و نقل هوایی کرمان در دوران انقلاب اسلامی/ منتقدان ورود هواپیما سقوط هواپیمای تهران- یاسوج را ببینند

هواپیما آسمان سقوط هواپیمای ATR۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان درپرواز ۳۷۰۴ تهران- یاسوج، اعلام گزارش پیشرفت قابل توجه حمل و نقل هوایی کرمان در دوران انقلاب اسلامی، انتقاد نماینده مجلس شورای اسلامی از منتقدان ورود هواپیما با توجه به حادثه هوایی اخیر و /سفر هیئت ۷ نفره فرانسوی به ایران جهت بررسی ابعاد سانحه هوایی به ایران از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

رفع گره ترافیکی مقابل ترمینال مسافری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

سرپرست برنامه ریزی و سامان دهی امور شهری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از رفع گره ترافیکی مقابل ترمینال مسافری با اصلاح هندسی مسیر مقابل ترمینال فرودگاه خبر داد.

انجام بیش از ۴ هزار نشست و برخاست سالانه در فرودگاه‌های استان کرمان

مدیر کل فرودگاه‌های کرمان با اشاره به مسیرهای هوایی و شرکت‌های هواپیمایی فعال در این استان بر پیشرفت قابل توجه حمل و نقل هوایی استان در دوران انقلاب اسلامی تاکید کرد.

علی قاسم زاده، توضیح داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان تنها یک شرکت هواپیمایی فعال بود اما اکنون ۱۶ شركت شامل ماهان، هواپیمایی جمهوری اسلامی،  آسمان، زاگرس،  قشم ایر، كاسپین، تابان، كیش ایر، آتا، پویا، العراقیه، فلای بغداد، آموزشگاه خلبانی بوتیا ماهان، آموزشگاه خلبانی پرنده نقره ای ماهان و آموزشگاه خلبانی افشید در كرمان فعالیت می كنند.

سقوط پرواز ساعت ۸:۵۴ تهران - یاسوج

ساعت ۸:۵۴ صبح امروز یک فروند هواپیمای مسیر تهران ـ یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان پس از پرواز از مهرآباد به سمت یاسوج از رادار خارج شده است.

مدیرکل روابط عمومی آسمان در این باره به فارس گفت: فعلا آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده است و در حال پیگیری موضوع هستیم.

طباطبایی بیانکرد: در حال حاضر تیم فرودگاهی در تهران و استان کهگیلویهو بویراحمد پیگیری موضوع است، بسیج نیروها انجامشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که ایا احتمال سقوط این هواپیما وجود دارد؟ موضوع را تأیید کرد وگفت: هر احتمالی وجود دارد وهواپیمایی اسمان کماکان پیگیری موضوع است.

تشکیل جلسه فوری ستاد رسیدگی به سانحه هواپیمایی آسمان در ۴ استان

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تشکیل جلسه رسیدگی به سانحه هواپیما گفت: با توجه به قوانین ایکائو روش‌های خاص رسیدگی به موضوع تدوین شده و تمامی اقدامات لازم جهت اعزام به محل و بررسی حادثه انجام گرفته است.

گفتگوی وزير راه و شهرسازی با استانداران اصفهان و كهگيلويه و بوير احمد

عباس آخوندی كه در ستاد بحران در سازمان هواپیمایی كشوری سخن می گفت، تاكید كرد: نیروهای امدادی به محل سانحه اعزام شده اند و در خصوص سانحه تنها سخنگو، سازمان هواپیمایی كشوری است و درخواست می شود دیگر مسئولان و مدیران در خصوص جزئیات سانحه كه هنوز مشخص نشده است اظهار نظر نكنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به طور قطع باید اطلاعان و جزئیات و اسناد ومدارك پرواز و هواپیما جمع آوری و مورد بررسی كارشناسی قرار گیرد تا دلایل و نحوه بروز سانحه مشخص شود.

سقوط هواپيما عبرت و تلنگری باشد تا وضعیت حمل و نقل را سر و سامان دهیم

اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه هواپیمای تهران- یاسوج، در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: از صبح تاکنون که این خبر آمده، ده گونه اظهارنظر شده، یکی می‌گوید نقص فنی بوده و یا خطای انسانی. وقایع این‌چنینی نشان می‌دهد مجلس باید بر موضوع ناوگان حمل و نقل ریلی و خطوط هوایی دقت کافی کند. وقتی موضوعی از دولت مطالبه می‌کنیم اذن به شی، اذن به لوازم شی هم است.

مجلس از به‌روزرسانی ناوگان حمل و نقل هوایی استقبال می‌کند

صدیف بدری امروز اظهار کرد: بنا به دستور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، بنده به همراه رئیس کمیسیون عمران و رئیس کمیته حمل و نقل امروز در سازمان هواپیمایی کشور حضور یافتیم و به صورت ریز مسائل را از قبل از وقوع حادثه تا بعد از حادثه مورد بررسی قرار دادیم.

وی با اشاره به پیگیری مجلس شورای اسلامی در خصوص سانحه امروز سقوط هواپیما افزود: آخرین مکالمه هواپیمای ATR که به مقصد فرودگاه یاسوج در حال حرکت بود در ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه صبح امروز در آسمان اصفهان انجام گرفت.

اعلام آمادگی کارشناسان شرکت کانادایی سازنده موتور هواپیما برای حضور در ایران

رضا جعفرزاده اعلام کرد: این هیات، امشب وارد تهران می شود تا در جلسات بررسی دلیل سقوط این هواپیما شرکت کنند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری، ۳ نفر از از اعضای هیات فرانسوی عضو کمیسیون بررسی سوانح هوایی این کشور و ۴ نفر دیگر از کارخانه سازنده هواپیمای «ای تی آر» هستند.

تشکیل ۱۱ گروه ستادی بررسی سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که در حال حاضر تیمهای متعددی در آسمان و زمین در حال جستجوی محل برای یافتن بقایای هواپیمای حادثه دیده در مسیر تهران- یاسوج هستند، گفت: در تنگنای مالی، بیش از ۳۰ میلیاردتومان در فرودگاه یاسوج برای طول باند، سیستم لایتینگ، تجهیزات و سیستم ناوبری هزینه شده است.

نظر شما