شناسهٔ خبر: 50029 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

انتقاد نسبت به سوءاستفاده از منابع طبیعی واقع در مسیر طرح‌های زیربنایی/ آخرین وضعیت قرارداد کریدور شرق به غرب/ افتتاح همزمان ۲۵ پاسگاه پلیس‌راه پیش‌ساخته بتنی در سراسر کشور

بازگشایی کامل آزادراه زنجان- قزوین با تلاش راهداران زنجانی آموزش ركن مهم توسعه پایدار در كشور است، تشریح مزایا و اهمیت احداث پاسگاه‌های پیش‌ساخته و ساخت بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر انواع راه‌ در استان خوزستان سایر عناوین مهم در حوزه حمل‌ونقل بین المللی است نیز سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رغم اینکه در هفته گذشته شاهد سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج و جان‌باختن ۶۶ مسافر این هواپیما بودیم که ملت شریف ایران را بار دیگر در غم و اندوه فرو برد اما حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای بار دیگر شاهد دستاورد‌ها و اتفاقات مهمی بود که از جمله آن می‌توان به افتتاح ۲۵ پاسگاه پلیس راه پیش ساخته در ۱۶ استان کشور اشاره کرد. البته سایر اخبار مهم این شق حمل‌ونقل را در زیر ملاحه می کنید:

آخرین وضعیت قرارداد کریدور شرق به غرب

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: قرارداد کریدور شرق به غرب از خوزستان به سمت فارس و در نهایت به سمت کرمان و سیستان منعقد شده و امید است به عنوان یک کریدور، جنوب غرب کشور را به جنوب شرق فعال تر کند.

وی افزود:کریدور بزرگراهی ساحل خلیج فارس یکی دیگر از پروژه های مهم است که از سمت شلمچه آغاز شده و به سمت بوشهر، هرمزگان و در نهایت به چابهار می رسد که هدف اصلی دولت فعال کردن سواحل خلیج فارس و تثبیت جمعیت در این مناطق است که یکی از ضرورت های آن توسعه زیرساخت ها است.

تاکید بر اتصال برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی به یکدیگر

 معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حساسیت برخی از احکام نزد دولت و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برنامه‌ها به هر نحوی به پروژه‌های اجرایی متصل شوند تا سهم هر یک از پروژه ها در افزایش تحرک اقتصادی در کشور و تفاوت آن ها با یکدیگر مشخص شود.

امینی در ادامه با بیان اینکه «بیش از ۱۵۰ محور با سطح سرویس بین و ۵ و ۶ در کشور وجود دارد» اظهار داشت: با توجه به تاثیر آن وضعیت در اتلاف سوخـت، کاهش بهره‌وری‌، افزایش تصادفات و کاهش ایمنی جاده ها، لذا برنامه باید به شاخص، منابع، اشتغال برسد و باید به جبهه مستقیم کار متصل شود.

آموزش ركن مهم توسعه پایدار در كشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در دانشكده شهید تفویضی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و یكی از جلسات آموزشی در حال برگزاری، آموزش را ركن مهم توسعه پایدار كشور خواند و گفت: این دانشكده برای افزایش بهره‌وری، نشاط و كارآیی كاركنان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نهایتاً ارتقاء‌ خدمات بخش و دست‌یابی به اهداف سازمان می‌تواند اثربخش باشد.

داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در بازدید از دانشكده شهید تفویضی بر نقش و اهمیت آموزش حین خدمت كاركنان بخش راهداری و فعالان در حمل و نقل جاده‌ای تأكید نموده و ادامه برنامه‌های آموزشی به صورت كاملاً علمی، كاربردی و جدی در این دانشكده را به عنوان راهكار مهمی برای دست‌یابی به دانش روز شاغلان دانست.

ساخت بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر انواع راه‌ در استان خوزستان

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های زیرساختی حمل‌و‌نقل استان خوزستان گفت: عبور ۳ کریدور مهم کشور از این استان سبب شده تا بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر از انواع راهها شامل ۲۲۵ کیلومتر بزرگراه کریدور نوار ساحلی جنوب، ۴۸ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور، ۳۸۸ کیلومتر پروژه احداث و بهسازی راه اصلی و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در دست احداث است.

وی با اشاره به رشد شبکه راههای این استان در برنامه پنجم توسعه یادآور شد: تا پیش از برنامه پنجم در مجموع ۴ هزار و ۴۵۹ کیلومتر از انواه راهها در این استان وجود داشت که طی این برنامه این رقم به ۵ هزار و ۵۰ کیلومتر رسید.

افتتاح همزمان ۲۵ پاسگاه پلیس‌راه پیش‌ساخته بتنی در سراسر کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم افتتاح همزمان ۲۵ پاسگاه بتنی پیش‌ساخته در سراسر کشور گفت: ۷ باب پاسگاه پیش ساخته بتنی دیگر تا پایان سال ۹۶ آماده بهره‌برداری می‌شود. 

وی از قرارداد جدیدی برای ساخت راهدارخانه‌های پیش ساخته بتنی خبرداد و گفت: این راهدارخانه‌ها دارای معماری ایرانی اسلامی و از زیبایی و دوام طولانی برخوردار هستند.

انتقاد نسبت به سوءاستفاده از منابع طبیعی واقع در مسیر طرح‌های زیربنایی

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه «شرایط سوءاستفاده از منابع طبیعی واقع در مسیر ساخت طرح‌های زیربنایی بسیار زیاد است» تصریح کرد: در صورت تهیه و تکمیل «طرح کادستر پوششی کل کشور» که مدت زیادی از آن می‌گذرد، مالکیت تمام زمین‌های کشور مشخص می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ادعا برخی افراد سودجو برای تصاحب منابع طبیعی و فروش آن به شرکت ساخت و توسعه برای تملک اراضی گفت: متاسفانه این مورد بعضا دیده می‌شود. اما اداره کل منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی طرف دعوای این افراد است و اگر موفق به دفاع از حقوق خود نشود حتی درصورتی که شرکت ساخت و توسعه زمین را تملک و جاده بر روی آن ساخته باشد نیز با اخذ رای دادگاه می توانند وجه زمین را مطالبه می‌کنند.

تشریح مزایا و اهمیت احداث پاسگاه‌های پیش‌ساخته

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری با اشاره به مزایا و اهمیت احداث پاسگاه‌های پیش ساخته بتنی گفت: این سازه‌ها دارای نظارت دقیق و آزمایشگاهی بر مصالح اولیه و افزایش کیفیت سازه‌ای ناشی از ساخت است.

وی در پایان یادآور شد: ۲۵ پاسگاه پیش ساخته دارای ۷۵ هزار متر مربع محوطه و ۱۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا با هزینه‌ای بالغ بر ۶۲.۵ میلیارد تومان ساخته شده است که سهم هر استان به‌طور میانگین ۳۰۰ هزار متر مربع است..

نظر شما