به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان همدان، مصطفی پناهنده در نخستین نشست درون بخشی طرح نوروزی استان همدان گفت: با نزدیک شدن به آغاز سال جدید دستگاههای فعال در بخش حملونقل برنامههای متنوعی برای جابهجایی مسافران نوروزی دارند. این دستگاهها چون سالهای گذشته تلاش میکنند با برنامه مدون برای تأمین رفاه و آسایش مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه دهند.
وی با اشاره به تجهیز ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوسی استان به سیستم سپهتن گفت: این سامانه از طریق دستگاه نصب شده داخل اتوبوس و ارتباط با سیستم پلیسراه اطلاعات ساعت حرکت، سرعت و سایر شرایط ناوگان اتوبوسی و راننده را بدون نیاز به توقف برای پلیس ارسال میکند.
پناهنده با بیان اینکه این اقدام به منظور عدم توقف و جلوگیری از اتلاف وقت مسافران انجام شده است، افزود: این سامانه به منظور کنترل عملکرد ناوگان حملونقل مسافر بسیار مثمر ثمر واقع شده است.
وی ادامه داد: نصب سامانه سپهتن در واقع یکی از اقدامات مهم در ایمنی سفر است که به نوعی سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان است.
معاون حملونقل اداره کل راهداری و حملونقل استان همدان به اجرای موفق طرح نوروزی سال ۹۵-۹۶ و کسب رتبه برتر کشوری از نظر جلب رضایت مسافران از طریق طرح نظرسنجی پیامکی اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز در اســتان همدان همه ناوگان اتوبوس، مینیبوس و سواری آماده سرویسدهی به مردم خواهند بود.
مصطفی پناهنده بر اجباری بودن فعالیت خط سیر در ایام نوروز تأکید و تصریح کرد: صد در صد شرکتها مسافری اتوبوسی استان همدان در قالب خط سیر فعالیت میکنند و نباید خارج از چارچوب آییننامه این طرح فعالیتی انجام شود.
وی ادامه داد: شرکتهای حملونقل تنها با عنوان برند تعریف شده و در قالب خط سیرهای مشخص و تابعیت شرایط و ضوابط شرکت مادر نسبت به ارائه خدمات اقدام میکنند.
پناهنده با توجه به اهمیت به کارگیری مدیران فنی در ایام نوروز یادآور شد: مدیران فنی موظف هستند وسایل نقلیه را از لحاظ مواردی چون استحکام شیشهها، تست کپسول آتشنشانی و تجهیزات ایمنی قبل از هر سفر کنترل کنند.
وی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی توسط ناوگان مسافربری در سفرهای نوروزی گفت: هر دستگاه اتوبوس مسافربری در ایام نوروز برای تأمین امنیت جان مسافران باید قبل از حرکت ضوابط فنی و نکات ایمنی را رعایت کند.
پناهنده با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری در بهترین خدمات به مسافران در ایام نوروز ۹۶ گفت: استان همدان همواره در خدماترسانی به مسافران در هر شرایط پیشرو بوده است.
این مسئول اضافه کرد: سعی ما بر این است که از حداکثر ظرفیت ناوگان مسافربری برای جابهجایی مسافران استفاده کنیم.
معاون حملونقل راهداری استان همدان با اشاره به پیشفروش بلیتهای نوروزی در پایانههای استان گفت: پیشفروش بلیتهای نوروزی اینترنتی از ۱۷ بهمنماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.
مصطفی پناهنده افزود: در این طرح مردم به شکل غیرحضوری میتوانند نسبت به خرید بلیتهای نوروزی اتوبوس اقدام کنند و باید به گونهای باشد که ۵۰ درصد فروش بلیت اینترنتی بوده و بقیه هزینه نیز به شکل حضوری دریافت شود.
وی در ادامه با اشاره به نرخ بلیتها در نوروز ۹۷ گفت: قیمت بلیت در ایام نوروز ۹۷ افزایش نمییابد و در بخش کالا هم در ایام نوروز قیمتها تغییری نکرده است.
پناهنده ادامه داد: اولویت در پیشفروش اینترنتی است و شرکتها باید توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند و این موضوع در رتبهبندی شرکتها مؤثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه باید نسبت به اطلاعرسانی پیشفروش بلیتهای اینترنتی اقدام کرد، ادامه داد: زمانی که مردم به سامانه بلیتهای نوروزی اینترنتی مراجعه کنند موجب کاهش حجم مراجعهکنندگان به پایانهها میشود که این عامل به لحاظ امنیت هم مؤثر است.
این مسئول در ادامه بر ساماندهی حمل توشه همراه و غیرهمراه مسافر، بغل نویسی وسایل نقلیه عمومی مسافربری، تنظیم صورت سفر حتی در صورت سوار کردن مسافران بینراهی، استفاده از لباس فرم، نصب اتیکت و راهاندازی سیستم پیجینگ و سایر خدمات بهروز در راستای جلب رضایت مردم و مسافران در ایام نوروز تأکید کرد.
گفتنی است در نخستین نشست طرح نوروزی (۹۶-۹۷) معاون حملونقل، رئیس اداره مسافر، انجمنهای صنفی و ادارات راهداری و حملونقل جادهای استان همدان حضور داشتند که هر یک به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.
نظر شما