شناسهٔ خبر: 5007 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تردد روزانه ۵ تا ۶ میلیون وسیله نقلیه در نوروز / استقرار ۱۵ هزار راهدار در جاده‌های کشور تا ۲۵ فروردین

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور از آمادگی ۱۵ هزار راهدار برای ارائه خدمات در جاده های کشور و تسهیل عبور و مرور مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۸۰ دوربین ثبت سرعت در جاده های کشور وجود دارند که تخلفات رانندگان را ثبت می کنند.

عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که در ایام نوروز روزانه ۵ تا ۶ میلیون وسیله نقلیه در جاده های کشور تردد کنند اظهار کرد: غالب رانندگان در ایام نوروز غیرحرفه ای هستند که وظیفه ما را برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی سنگین تر می کند زیرا رانندگان حرفه ای عمدتا رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی هستند که در این ایام کمتر تردد می کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حفظ و نگهداری راه های کشور در سال ۹۳ گفت: با حمایت دولت، مجلس شورای اسلامی و شخص وزیر راه و شهرسازی در سال جاری تا کنون ۱۰ میلیون تن آسفالت برای ارتقای رویه راه های کشور به کار گرفته شده است.

خط کشی ۷۲ هزار کیلومتر از جاده های کشور در سال ۹۳

حسن نیا با بیان اینکه در سال جاری همچنین ۷۲ هزار کیلومتر از جاده های کشور خط کشی شده است گفت: برنامه ریزی شده تا پایان اسفند ۱۰ هزار کیلومتر دیگر از جاده های کشور به منظور افزایش سطح ایمنی جاده خط کشی شوند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از استقرار ۱۵ هزار راهدار در راهدارخانه های ثابت و سیار برای ارائه خدمات و تسهیل عبور و مرور در جاده های کشور خبر داد و گفت: فعالیت راهداران برای ارائه خدمات در جاده های کشور تا ۲۵ فروردین سال ۹۴ ادامه خواهد داشت.

پیش بینی کاهش دما از اسفند ۲۰ تا ۵ الی ۶ فروردین ۹۴

حسن نیا با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که از 20 اسفند تا ۵ يا ۶ فروردین ۹۴ شاهد افت دما باشیم اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام نوروز شاهد ترافیک وسایل نقلیه خواهیم بود در صورت بروز هرگونه حوادث طبیعی و غیر طبیعی راهداران آمادگی ارائه خدمت و بازگشایی راه ها را دارند.

وی از به کار گیری تجهیزات راهداری از جمله ماشین آلات راهداری در جاده های کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این در حال حاضر حدود ۴۸۰ دوربین ثبت سرعت در راه های شریانی کشور تخلفات رانندگان را ثبت می کنند که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته طی دو الی سه سال آینده حدود ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ دوربین در جاده های کشور نصب خواهد شد./

نظر شما