شناسهٔ خبر: 50077 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم شیراز مطرح کرد:

وزارت راه برای نوسازی ناوگان هوایی اقدام کرد ولی چوب لای چرخ دولت گذاشتند/ برخی صداها در داخل کشور با مخالفین برجام در خارج هم صدا است

بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی ناوگان هوایی اقدام کرد ولی کارشکنی‌هایی صورت گرفت و چوب لای چرخ دولت گذاشتند؛ متاسفانه برخی صداها در داخل کشور با مخالفین برجام در خارج هم صدا است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: برای کارشناسان روشن است که سانحه سقوط هواپیما می توانست اتفاق نیفتد اگر قدری دلسوزی، نظارت و جدیت در کار وجود داشت این اتفاق نمی‌افتاد. این موضوع در بخش هواپیمایی به وزارت راه و در بحث شرکت آسمان به وزارت رفاه مربوط است.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: اطلاعاتی که از هواپیمای ATR و مشکلات قبلی آن وجود دارد و همچنین مدت زمان کارکردش مشخص است که نباید پرواز می‌کرد و خلبان نباید چنین ریسک بزرگی را انجام می‌داد.

وی ادامه داد: سیستم‌هایی در هواپیماهای امروزی وجود دارد که فاصله‌اش را از زمین اعلام می کند و نزدیک شدن به زمین را هم هشدار می‌دهد اما برخی هواپیماها این سیستم را  ندارند و این به مسائل متعدد و سیاست‌هایی برمی‌گردد که تاکنون اتخاذ شده است. مدتی شاهد بودیم که عده‌ای به خرید هواپیما می‌تاختند و می‌گفتند که این خرید به نفع مردم نیست درحالی‌که در حادثه اخیر شاهد بودیم مردم عادی در سقوط هواپیما کشته شدند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: دولت برای نوسازی ناوگان هوایی اقدام کرد ولی کارشکنی‌هایی صورت گرفت و چوب لای چرخ دولت گذاشتند؛ در ادامه هم تحریم‌های داخلی و موضع گیری‌ها باعث تشدید تحریم های خارجی شد که دولت نتواند کار را به خوبی پیش ببرد. متاسفانه برخی صداها در داخل کشور با مخالفین برجام در خارج هم صدا است .

نظر شما