شناسهٔ خبر: 50090 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهارمحال و بختیاری برگزار شد:

جزئیات چهارمین جلسه شورای هماهنگی حمل‌و‌نقل و مسکن چهارمحال و بختیاری

نشست چهارمین جلسه شورای هماهنگی حمل‌و‌نقل و مسکن چهارمحال و بختیاری به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی استان و با حضور مدیران و نمایندگان ادارات کل راهداری، هواشناسی، فرودگاه شهرکرد، هواپیمایی جمهوری اسلامی، بنیاد مسکن و پلیس‌راه و راهور استان با هدف هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی مذکور جهت ارائه خدمات لازم به مسافرین نوروزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن تسلیت جان باختن جمعی از هموطنان در سانحه دلخراش هواپیمای تهران-یاسوج گفت: امیدواریم با به کارگیری تجهیزات و استانداردهای روز در ناوگان حمل و نقل کشور، شاهد این‌گونه رخدادهای تأسف‌برانگیز در کشور نباشیم.

قاسمی همچنین با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت راه‌های استان افزود: جهت تسهیل در تردد مسافرین نوروزی پروژه کمربندی سامان – تیران و ۱۰ کیلومتر از پروژه شهرکرد- بروجن حتی‌الامکان و در صورت تأمین قیر مورد نیاز تا قبل از ایام نوروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص روند بارش‌های امسال از پیگیری این اداره کل جهت نصب تجهیزات RVR CAT۲ (هواشناسی فرودگاهی) فرودگاه شهرکرد خبر داد.

شاهرخ پارسا افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه نصب تجهیزات هواشناسی فرودگاهی شهرکرد پیش‌نیاز ارائه گزارش‌های استاندارد مورد نیاز جهت کادر پروازی است که تأمین این تجهیزات ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان نیز از آمادگی اکیپ‌های راهداری این اداره کل در طول ایام نوروز خبر داد و افزود: با توجه به گزارش دوربین‌های تردد شمار در ایام نوروز امسال از ۲۸ استان کشور ورودی داشتیم با اقداماتی همچون شناسایی زمان‌های اوج سفر و نقاط پرتردد راه‌های مواصلاتی استان، آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان، پیش‌بینی محدودیت‌های لازم برای تردد ناوگان باری و نظارت بیشتر بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری در ایام نوروز امیدواریم شاهد کاهش سوانح جاده‌ای در محورهای چهارمحال و بختیاری باشیم.

احمد جمشیدی همچنین از نصب سامانه نظارتی سپهتن بر روی کلیه وسائط نقلیه ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان خبر داد.

وی دیگر اقدامات این اداره کل در راستای تسهیل سفرهای نوروزی را خط‌کشی محوهای استان، تعمیر و مرمت تابلوها و علائم جاده‌ها، اجرای طرح کنترل نامحسوس حمل‌و‌نقل و کنترل تردد، نظارت مستمر بر فعالیت پایانه‌های بار و مسافر و اطلاع رسانی مناسب در خصوص نحوه پیش‌فروش بلیت برشمرد.

نظر شما