شناسهٔ خبر: 50097 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

راهی جز نوسازی ناوگان هوایی یا کاهش پرواز‌ها نداریم

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از پیدا کردن اجساد جان باختگان ATR۷۲ تا دوشنبه به وسیله کوهنوردان خبر داد و گفت: راهی جز نوسازی ناوگان هوایی یا کاهش پرواز‌ها نداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صدیف بدری در مورد وضعیت ادامه عملیات جست و جو در محل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج گفت: اکنون اسکی بازان و کوهنوردان در حال پیدا کردن اجساد و انتقال آن به پایین هستند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تا مساعد نشدن هوا در منطقه سقوط هواپیما امکان انتقال اجساد با بالگرد وجود ندارد، افزود: طبق پیش بینی‌ها تا دوشنبه ۷ اسفندماه سال جاری امکان حضور بالگرد با توجه به شرایط جوی وجود ندارد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نقطه گذاری برای جعبه سیاه هواپیمای ATR۷۲ انجام شده است، تصریح کرد: در خصوص خالی بودن کپسول آتش‌نشانی این هواپیما نمی‌توان اظهارنظر کرد، زیرا ممکن است در زمان سقوط و در حین برخورد با زمین خالی شده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که جسدی به صورت سالم پیدا شده است یا خیر، به خبرگزاری خانه ملت گفت: بله برخی از اجساد سالم هستند.

بدری با بیان اینکه وضعیت هواپیما‌های کشور با توجه به عمر بالای ناوگان هوایی کشور مساعد نیست، افزود: راهی جز نوسازی ناوگان هوایی یا کاهش پرواز‌ها نداریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت بازنگری سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص سابقه فعالیت هواپیما‌های مورد استفاده و موارد فنی آن‌ها داشته باشد، تصریح کرد: همانند تصمیمی که سازمان هواپیمایی در خصوص هواپیما‌های ATR شرکت هواپیمایی آسمان اتخاذ کرده باید برای سایر هواپیما‌ها نیز گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازبینی موارد فنی هواپیما‌ها از بروز حادثه دوباره برای هواپیمای دیگر جلوگیری می‌کند، گفت: اگر مردم در استفاده از ناوگان هوایی با تاخیر‌هایی که در نتیجه بازبینی‌ها صورت می‌گیرد دچار زحمت شوند بهتر از وضعیت فعلی و بروز حوادث دلخراش دیگر است.

نظر شما