شناسهٔ خبر: 5010 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای:

برای سفرهای نوروزی بیش از ۷۲ هزار کیلومتر از راه‌ها خط کشی شد

داود كشاورزيان رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: برای آماده سازی راههای کشور جهت تردد ایمن و راحت مردم در تعطیلات نوروز ۷۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های کشور خط کشی سرد و گرم شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، داود کشاورزیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه برای ایمن سازی سفرهای نوروزی تاکنون در بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه های کشور نرده های حفاظتی نصب شده است، گفت: تا روزهای پایانی سال جاری نیز عملیات ایمن سازی جاده های کشور همچنان ادامه خواهد داشت و اطلاع رسانی رسانه ملی و اصحاب رسانه در این زمینه سبب خواهد شد مردم از عملکرد خدمتگزاران خود مطلع شوند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، در سال جاری برای اجرای عملیات روکش راه ها بیش از ۱۰ میلیون تن اسفالت مورد استفاده قرار گرفته و ایمن سازی نقاط حادثه خیز، درزگیری، لکه گیری و رفع نواقص موجود را همکاران ما در راهدارخانه برعهده گرفته اند تا مردم شریف ایران با خیالی آسوده به سفرهای نوروزی بروند.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به تمام مسافران نوروزی و رانندگان توصیه کرد در ایام تعطیلات با احتیاط کامل رانندگی کنند زیرا عدم رعایت سرعت مطمئنه، عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و انحراف به چپ شرایط وقوع حوادث رانندگی را در راه های کشور فراهم می کند.

کشاورزیان اظهار داشت: بدون شک رفتارهای خطرآفرین رانندگان در راه های کشور ایمنی کاربران و مسافران را به مخاطره می اندازد لذا همه ما باید کمک کنیم تا فرهنگ ایمنی و ترافیک با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاهی توسط رانندگان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به میزان تخصیص اعتبارات برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفت: خوشبختانه در سال جاری و سال ۹۴ اعتبارات خوبی برای فصل راهداری در نظر گرفته شده و امسال بودجه راهداری نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

نظر شما