شناسهٔ خبر: 50115 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نایب‌رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

سوانح اخیر بخاطر عدم تخصیص اعتبار به بخش حمل و نقل است/ بعید است با این بودجه کسی موفق‌تر از وزیر راه باشد

علیم یارمحمدی نایب‌رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار به بخش حمل و نقل و اعلام اینکه با چنین اعتباراتی قطعا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد گفت: با بودجه‌ای که برای بخش حمل و نقل تخصیص داده شده، هر فرد دیگری هم وارد کابینه شود، بعید به نظر می‌رسد موفق‌تر از وزیر راه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیم یارمحمدی، نایب‌رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «شرق» درباره زدوبند برخی از اعضای کمیسیون عمران با وزیر راه‌وشهرسازی می‌گوید: این حرف‌ها صحت ندارد و شایعه است. اتفاقاتی که در ایران رخ می‌دهد، در دنیا هم افتاده است و  در پیشرفته‌ترین کشورها هم سقوط هواپیما رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: با اعمال تحریم‌ها و مشکلات برای تهیه قطعات هواپیما و ناوگان ریلی چنین مسائلی در ایران هم مشهود است. انتظارات از این بخش افزایش یافته و نیاز است به بخش حمل‌ونقل بیشتر توجه شود.  این در حالی است که برای اینکه بتوانیم بخش حمل‌ونقلی را اداره کنیم و راه‌ها، جاده‌ها، ناوگان، بنادر و زیرساخت‌ها را نگهداری کنیم، نیاز به رقم بیش از ٢٠‌ هزار ‌میلیارد تومان داریم تا روند عادی کار در این بخش انجام شود.

نایب‌رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سال گذشته تخصیص ها به بخش حمل و نقل رقم بسیار کمی بوده است، تصریح کرد: سال گذشته تخصیص‌ها در بخش حمل‌ونقل نزدیک به ١٢‌ هزار ‌میلیارد تومان بوده است که رقم بسیار کمی بوده است. این در حالی است که سال بعد هم پنج‌هزار‌و ٢٠٠ ‌میلیارد تومان برای این بخش تخصیص داده شده است که جواب‌گوی بودجه جاری هم نمی‌شود.

وی افزود: بنابراین با چنین اعتباراتی قطعا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. ضمن اینکه با چنین وضعیتی سال آینده نیز سال خوبی برای این بخش نخواهد بود. او این را هم اضافه می‌کند که با بودجه‌ای که برای این بخش تخصیص داده شده، هر فرد دیگری هم وارد کابینه شود، بعید به نظر می‌رسد موفق‌تر از وزیر راه شود.

نظر شما