شناسهٔ خبر: 50126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان قم انجام شد:

اجرای هفتمین مرحله از طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت، وانت‌بارها در روستاهای استان قم

ایمنی راکب موتور رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از اجرای هفتمین مرحله از طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی در روستاهای استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، محمدعلی محمدپور گفت: در هفتمین مرحله از طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی که در روستای جنداب بخش سلفچگان اجرا شد ۲۰۰ دستگاه کلاه ایمنی و افزون بر ۹۰۰ قطعه شبرنگ در بین مجموعه هدف توزیع شد.

در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای، هفتمین مرحله از طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی در روستاهای استان قم اجرایی شد.

محمدعلی محمدپور رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق اضافه کرد: در قالب این طرح که در روستای جنداب بخش سلفچگان به مرحله اجرا در آمد ۲۰۰ دستگاه کلاه ایمنی جهت استفاده راکبین موتورسیکلت و افزون بر ۹۰۰ قطعه شبرنگ جهت نصب بر بد نه موتورسیکلت، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی در بین مجموعه هدف توزیع شد. 

محمدپور در توضیح تمهیدات اجرایی طرح نیز اظهار کرد: طی هماهنگی به عمل آمده با دهیاری‌های استان، لیستی از روستاهای متراکم جمعیتی که دارای بیشترین راکبین موتورسیکلت می‌باشند تهیه و نسبت به اولویت‌بندی اجرای طرح اقدام می‌گردد. 

وی در ادامه افزود: پس از فراخوان، هماهنگی و تهیه مکان مناسب که به عهده دهیاران محلی می‌باشد، نسبت به ارائه برنامه‌های آموزشی توسط عوامل پلیس‌راه و کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدام می‌گردد.

این مقام مسئول برنامه‌های آموزشی مطروحه را متنوع اعلام کرد و گفت: جهت انتقال پیام‌ها و هشدارهای ایمنی که مخاطب آن عام و شامل تمامی اقشار جمعیتی با هر میزان تحصیلات است، از ملزومات سمعی بصری، من‌جمله: پخش فیلم و اسلاید، حرکات نمایشی زنده و ... استفاده می‌گردد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اعلام این مطلب که طی امسال و در هفت مرحله اجرای طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی در سطح روستاهای استان قم، تاکنون ۸۶۵ دستگاه کلاه ایمنی و افزون بر ۳۶۶۰ قطعه شبرنگ توزیع گردیده، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ای مدون، بر آنیم که انشالله تا پایان سال، نسبت به توزیع ۴۳۵ دستگاه کلاه ایمنی و افزون بر ۱۶۴۰ قطعه شبرنگ دیگر در سطح روستاهای استان قم اقدام نماییم.

شایان‌ذکر است تمامی ملزومات ایمنی (کلاه ایمنی و شبرنگ) که در راستای اجرای این طرح تهیه می‌شود به صورت رایگان در اختیار مجموعه هدف قرار می‌گیرد.​

نظر شما