شناسهٔ خبر: 50137 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حق‌شناس خبر داد؛

ارائه گزارش مستند حادثه سانچی در هفته‌های آتی/ جزئیات ۳ روش تهیه بلیت‌های نوروزی شناورها

هادی حق شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اعزام کارشناسان ایران به جلسه مشترک با پاناما، چین و هنگ‌کنگ درباره حادثه آتش‌سوزی سانچی گفت:‌ امیدواریم تا چند هفته آینده گزارش مستندی درباره علت حادثه ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی حق‌شناس در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده‌سازی ناوگان مسافری دریایی کشور برای سفرهای نوروزی، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد سفرهای دریایی کشور در استان هرمزگان انجام می‌شود، در این راستا توجه به ایمنی تردد شناورهای مسافری امری ضروری است.  

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاهد کاهش بسزای سوانح شناورهای مسافری بوده‌ایم، گفت: دستاورد ارتقای ایمنی، نبود هیچ‌گونه حادثه در تردد شناورهای مسافری در سال‌های اخیر است.  

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به زودی سه شناور با ظرفیت ۱۵۰ صندلی به شناورهای موجود اضافه می‌شود.  

فارس از قول حق‌شناس نوشت:‌در استان هرمزگان نزدیک به ۵ هزار صندلی برای سفرهای دریایی نوروزی آماده شده است.  

وی گفت: نحوه فروش بلیت شناورهای مسافری برای ایام نوروز به سه طریق اینترنتی، حضوری در پایانه و خرید از پایانه‌های بانکی (بانک انصار) فراهم است.  

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:‌ بیش از ۱۰۰ شناور در حوزه دریایی مسافری کشور فعال است ضمن آنکه در ایام نوروز لندی‌کراف‌ها بابت جابجایی خودروی مسافران فعالیت ویژه‌ای دارند.  

حق‌شناس افزود:‌ در ایام نوروز تعدادی از لنج‌هایی که قابلیت حمل مسافر دارند و ایمنی آنها تأیید شده است نیز به جابجایی مسافران مبادرت می‌ورزند.  

وی گفت:‌ سرجمع برای ایام نوروز بیش از ۱۰ هزار صندلی شناور آماده‌سازی شده است.  

حق‌شناس همچنین درباره قیمت سوخت شناورهای مسافری بابت ایام نوروز گفت: قیمت سوخت به نرخ فوب خلیج فارس ارائه می‌شود و در این باره مشکلی نداریم.  

وی ادامه داد:‌ در راستای بهینه‌سازی خدمات شناورها و خروج شناورهای فرسوده، شناورها را به سه دسته تقسیم و امتیازبندی کردیم، شناورهایی که امتیاز زیر ۵۰ گرفتند از رده خارج شدند، شناورهایی که امتیاز ۵۰ تا ۷۰ کسب کردند، یک ماه مهلت بهسازی گرفتند و دسته سوم هم شناورهایی بودند که از نظر تردد و سیر مشکلی نداشتند.  

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد:‌سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه نرخ بلیت شناورها دخالی ندارد، اما به عنوان حاکمیت، نظارت را انجام می‌دهد.  

ارائه گزارش مستند درباره سانحه سانچی تا چند هفته آینده

و ی درباره آخرین جزئیات بررسی سانحه سانچی توضیح داد: آخرین جلسات در تهران برگزار و در مورد بررسی علت سانحه کار ما در تهران تمام شد، دوشنبه هفته آینده جلسه مشترکی با کشور پاناما، ‌چین و هنگ‌کنگ خواهیم داشت که دو نفر از کارشناسان ما برای حضور در این جلسه به چین اعزام می‌شوند.  

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد:‌امیدواریم تا چند هفته آینده به گزارش مستندی درباره سانحه سانچی دست یابیم.  

وی درباره جعبه سیاه سانچی نیز گفت: VDR سانچی کامل است و اطلاعات به صورت کامل در آن وجود دارد.  

وی همچنین درباره فعالیت ربات‌ها در سانچی گفت: ربات‌ها نحوه نشستن کشتی سانچی را در آب بررسی می‌کنند.  

نظر شما