شناسهٔ خبر: 50161 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

عملکرد مهندسین در توسعه کشور مؤثر است

مراسم مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: روز مهندسی بیانگر نقشی است که مهندسان در جامعه می‌توانند داشته باشند و یادآور مسئولیت مهندسان در سطح جامعه است. بی‌شک یکی از عوامل مهم در رشد هر کشور فعالیت‌های مهندسی مهندسان آن کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در مراسم گرامیداشت روز ملی مهندسی در گرگان گفت:

در مسائل شهری دو موضوع باید مدنظر مهندسان قرار گیرد. اولین موضوع محل سکونت افراد جامعه است که باید محیطی امن، آرام، بهداشتی و با رعایت مسائل زیست‌محیطی باشد و موضوع دوم شاکله شهرسازی و زندگی در فضای شهری است مسائلی همچون حمل‌ونقل، مناسب‌سازی مبلمان شهری و شهرسازی برای اقشار مختلف جامعه از کودکان تا سالمندان. اگر مهندسان بتوانند به این نیازها پاسخی مناسبی بدهند موجب ارتقای اعتماد جامعه به تفکرات مهندسی شده که این خود بالاترین سرمایه خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: باید تلاش کرد اعتماد عمومی جامعه هدف در کلیه بخش‌های ساخت و ساز شامل شهرسازی، معماری، مهندسی سازه و مهندسی برق، تأسیسات و نقشه‌برداری و ترافیک زمانی گسترش داده شود؛ و این دستاورد وقتی تحقق پیدا می‌کند که نگاهمان به مسائل مهندسی جدی بشود که خوشبختانه این اعتماد امروز به طور نسبی ایجاد شده و لازم است تقویت شود.

محبوبی افزود: مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان در تلاش است ضمن ایجاد زمینه کمک به حل مسائل و مشکلات صنفی و معیشتی مهندسین با همکاری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان و همراهی جناب آقای دکتر شیبانی و مجموعه تحت مدیریت ایشان در مجموعه وزارت راه و شهرسازی حمایت‌های لازم را از جامعه مهندسین استان انجام دهد.

 وی تأکید کرد: به‌کارگیری در پروژه‌های عمرانی با استفاده از ظرفیت مهندسین و پیمانکاران بومی یکی از راهکارهای است که می‌تواند به اشتغال مهندسین کمک نماید و اداره کل راه و شهرسازی استان در این راستا حرکت نموده است.

 گفتنی است در این مراسم معاون امور عمرانی استانداری گلستان، نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران استانی و شهرستانی، مهندسین و خانواده‌های آنان حضور داشتند.

نظر شما