شناسهٔ خبر: 50175 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

طی سال جاری صورت گرفت:

رشد ۶۳ درصدی ترانزيت كالا از مرز ريلی سرخس

ترانزیت ریلی مدیركل راه‌آهن خراسان از رشد ۶۳ درصدی ترانزیت كالا از مرز ریلی سرخس طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدهادی ضیایی مهر گفت در ۱۱ ماهه سال جاری، یک‌میلیون و ۸۹ هزار تن كالاهای ترانزیتی از مبادی كشورهای آسیای میانه با بیش از ۱۷ هزار دستگاه واگن بارگیری و از طریق مرز ریلی سرخس وارد كشور شده و به مرزهای خروجی ازجمله بندرعباس، مرز رازی و مرز میرجاوه حمل شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد رشد دارد.

وی افزود: فعال‌ترین كریدور ریلی ترانزیتی راه‌آهن، كریدور ترانزیت ریلی سرخس به بندرعباس است كه در ۱۱ ماهه سال جاری سهم ۹۵ درصدی ترانزیت ریلی سرخس را به خود اختصاص داده است.

مدیركل راه‌آهن خراسان خاطرنشان كرد: فعالیت‌های صورت گرفته از قبیل استمرار در اعطای تخفیفات ۱۵ تا ۵۰ درصدی در تعرفه حمل كالاهای ترانزیتی مرز ریلی سرخس، رفع گلوگاه‌های زیرساختی ترانزیت در پایانه مرزی ریلی سرخس و كریدور های ترانزیتی و كاهش زمان سیر كالاهای ترانزیتی با راه‌اندازی و استمرار قطارهای برنامه‌ای و مستقیم ترانزیتی سرخس به بندرعباس از عوامل افزایش ترانزیت ریلی مرز سرخس در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: محور ترانزیتی ریلی سرخس در این مدت توانسته سهم ۷۵ درصدی ترانزیت ریلی كشور را به خود اختصاص دهد

وی تصریح كرد: عمده محمولات ترانزیتی حمل شده در این مدت، حمل ۶۶۸ هزار تن گوگرد ترانزیتی با رشد ۱۰ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۵۶ هزار تن كود شیمیایی با ۱۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، پنبه، شمش آلومینیوم و ... بوده كه عمده مبادی بارگیری كالاها از کشورهای تركمنستان با ۶۶ درصد، ازبكستان با ۳۳ درصد و تاجیكستان با ۱ درصد سهم بوده است

مدیرکل راه‌آهن خراسان اذعان داشت: در بازه زمانی مذكور ۷۵ هزار تن كالاهای ترانزیتی صادره با بیش از هزار دستگاه واگن از بندرعباس و تركیه به مقاصد كشورهای آسیای میانه حمل شده كه عمدتاً حمل‌ونقل كانتینری بوده است.

نظر شما