شناسهٔ خبر: 50187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عبدالهیان مطرح کرد؛

تشریح خدمات راه و شهرسازی خراسان رضوی برای مسافران نوروزی/ خط‌کشی ۳۰۰۰ کیلومتر راه تا پایان ۹۶

محمدرضا اخوان عبدالهیان مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با اشاره به خط‌کشی ۳ هزار کیلومتر راه تا پایان سال ۹۶، برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی این استان را تشریح کرد.

محمدرضا اخوان عبدالهیان، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره تهمیدات و برنامه‌های راه و شهرسازی این استان برای سفر‌های نوروزی مسافران اظهار کرد: کمیسیون ایمنی و حمل و نقل استان در روز ششم اسفندماه تشکیل شد که از چند جهت از تاریخی که عملیات نوروزی ابلاغ شده فعالیت‌های ساختمانی در حوزه راه را تعطیل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی نیز مکاتبه کردیم تا در صورت نیاز راهداری و پلیس راه به تجهیزات و ماشین آلات آن‌ها در طول نوروز همکاری لازم را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی بیان کرد: یکی دیگر از مصوبات کمیسیون ایمنی و حمل و نقل این بود که در طول تعطیلات نوروز به صورت یک روز در میان جلسات کمیسیون ایمنی از سوم فروردین ماه در روز‌های پنجم، هفتم و نهم با حضور مسئولان مرتبط برگزار می‌شود تا از وضعیت جاده‌ها و مشکلات احتمالی آن‌ها با خبر شویم.

اخوان عبدالهیان درباره نقاط حادثه خیز استان خراسان رضوی گفت: نقاط حادثه خیز با راهداری و پلیس راه هماهنگ شده و تحت پوشش اعمال قانون بیشتری  قرار می‌گیرند و نیز در این فرصت از لحاظ آرام سازی و مسائل ایمنی فعالیت‌هایی  انجام شده که در کنار این کار‌ها پلیس راه و راهداری استان آمادگی کامل دارند که در این فرصت عملیات خط کشی و جاده‌ها بازنگری می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با اشاره به اتمام خط کشی ۳ هزار کیلومتر راه تا پایان سال ۹۶ بیان کرد: در بخش مدیریت بحران نیز جداگانه از زمان عادی با دستگاه‌های مرتبط در شرایط بحران بتوانند امکانات و تجهیزات خود را در اختیار مدیریت بحران، سازمان راهداری یا پلیس راه قرار دهند و اکیپ‌های راهداری، اورژانس، هلال احمر و پلیس راه با آمادگی کامل عملیات نوروزی را آغاز می‌کنند.

وی درباره برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی برای اسکان مسافران نوروزی گفت: کلیه راهدارخانه‌ها در حوزه راه تجهیز شدند تا مسافران از امکانات آن‌ها به خصوص در راه‌های پرتردد استفاده کنند.

اخوان عبدالهیان افزود: در شهر مشهد نیز با محوریت استاندار جلسه‌ای گذاشته شد و تمام دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان تمام امکانات خود را در اختیار قرار دادند تا در حوزه برون و درون شهری استقبال خوبی از زائران داشته باشند.  

وی اظهار کرد: عملیات نوروزی معمولاً از ۲۵ اسفندماه همزمان در سراسر کشور با محوریت کمیسون ایمنی عملیات نوروزی آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی بیان کرد: قرار شد صداوسیما نیز در کمیسیون ایمنی با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته اطلاع رسانی مناسب تری در زمینه ایمنی به مردم داشته باشد، پایگاه‌های اطلاع رسانی نیز در حوزه راهداری و مدیریت ساخت آمادگی خود را اعلام کردند تا مردم بتوانند از لحاظ شرایط آب و هوایی و حوزه راه اطلاعات بیشتری داشته باشند.  

نظر شما