شناسهٔ خبر: 50196 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها خبر داد:

افتتاح ۱۵ طرح عمرانی فرودگاهی در آينده نزديک/ تحويل موقت ۱۳ پروژه در سال ۹۶

محمدرضا زحمتکشان مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها با اعلام پایان اجرای ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال از افتتاح این طرح‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران محمدرضا زحمتکشان درباره مهمترین اقدامات اداره كل عمران و توسعه فرودگاه ها در سال ۹۶ توضیح داد: امسال ۱۳ قرارداد عمرانی را در فرودگاه های مشهد، اصفهان، كرمانشاه، اردبیل، تبریز، رشت، لارستان، سمنان و شاهرود منعقد كردیم. همچنین ۲۳ قرارداد مطالعاتی به ارزش ۷۹ میلیارد ریال منعقد شده كه ۱۷ مورد در حوزه مطالعات و شش مورد درحوزه نظارت بوده است.

مدیركل عمران و توسعه فرودگاه ها افزود: حدود ۲۰ پروژه به ارزش ۳۱۰۰ میلیارد ریال در مرحله برگزاری مناقصه و ابلاغ قرارداد دارد و برای ۱۸ پروژه به ارزش ۷۸۰۰ میلیارد ریال برنامه ریزی شده  كه در صورت تأمین اعتبار، برای انجام مناقصه و انتخاب پیمانكار اقدام می شود.

وی گفت: ۳۳ پروژه دیگر نیز در دست اقدام داریم كه از این تعداد ۱۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال در مرحله تحویل قرار دارند و در آینده نزدیك به بهره برداری خواهند رسید.

به گفته زحمتكشان، از ابتدای سال ۹۶ تاكنون ۱۳ پروژه عمرانی و توسعه فرودگاهی به ارزش ۳۶۰۰ میلیارد ریال ازجمله بهسازی و توسعه سطوح پروازی، ترمینال و محوطه سازی فرودگاه مهرآباد، ترمینال داخلی فرودگاه ارومیه، سطوح پروازی فرودگاه پارس آباد، اپرون فرودگاه بندرعباس، ساخت ترمینال و محوطه سازی فرودگاه بجنورد و توسعه و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شاهرود (باندهای ۲۹ چپ و ۲۹ راست و توسعه اپرون بتنی و استریپ سازی) تحویل موقت شده است./

نظر شما