شناسهٔ خبر: 50197 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از سوی گروه فلایت چک شرکت فرودگاه‌ها انجام گرفت:

وارسی پروازی سامانه‌های کمک ناوبری فرودگاه‌های سيستان و بلوچستان

فرودگاه زاهدان مراحل وارسی پروازی سامانه های کمک ناوبری ILS/DME فرودگاه بین المللی زاهدان و سامانه VOR فرودگاه زابل با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان، گروه فلایت چك شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پس از عملیاتی شدن این دستگاه‌ها و اطمینان از عملكرد صحیح آنها و انطباق با استانداردهای بین‌المللی، كاركرد دستگاه‌ها را تایید كردند.

با راه‌اندازی سامانه‌های ذكر شده، ضمن افزایش تعداد طرح‌های پروازی و ایمنی پروازها، زمان اجرای طرح‌های پروازی همچنین تاخیر و لغو پروازها به‌دلیل كاهش دید کاهش خواهد یافت.

استقبال از برقراری پرواز مشهد- شاهرود و برنامه ريزی برای برقراری پروازهای جديد

همچنین در خبری دیگر مرتضی حمیدپور مدیر فرودگاه شاهرود ضمن اعلام استقبال بالای مردم این منطقه از برقراری پرواز مشهد - شاهرود، اعلام کرد: یكی از برنامه های اصلی فرودگاه شاهرود در سال جاری برقراری پروازهای جدید بود كه با توجه به ارادت و علاقه خاص اهالی شهرستان شاهرود به زیارت حرم رضوی(ع) برقراری پرواز در مسیر شاهرود- مشهد در اولویت قرار گرفت.

مدیر فرودگاه شاهرود افزود: امسال توانستیم پروازهای تهران- شاهرود و شاهرود- مشهد را دایر كنیم. در گام نخست، دو مخزن جایگاه سوخت را احداث كردیم كه به زودی به بهره برداری می رسد و سپس در چهار مرحله عملیات فلایت چك برای بررسی دستگاه های كمك ناوبری فرودگاه انجام شد. طرح های تقرب آماده شدند و تاییدیه های لازم را درباره سیسم ها و تجهیزات كمك ناوبری دریافت كردیم.

وی گفت: در گام بعدی پاركینگ سطوح پروازی را اصلاح كردیم تا شرایط پرواز در فرودگاه فراهم شود و در نهایت توانستیم ۱۰ پرواز هفتگی را راه اندازی كنییم. پرواز تهران- شاهرود روزهای دوشنبه، سه شنبه،‌چهارشنبه و جمعه و پرواز شاهرود- مشهد نیز روزهای جمعه برقرار است.

حمیدپور با تاكید بر استقبال از برقراری پرواز در مسیر مشهد- شاهرود از روز چهارم اسفند ماه عنوان كرد: پرواز اول از مشهد با ۶۳ مسافرانجام شد كه با ۴۰ مسافر به مشهد بازگشت. برقراری این پرواز ضمن ایجاد سهولت در زیارت امام رضا(ع) با استقبال استادان و دانشجویان شهرستان شاهرود همراه شد و امیدواریم تعداد این پرواز افزایش یابد.

مدیر فرودگاه شاهرود افزود: این شهرستان دارای یك دانشگاه صنعتی و دو دانشگاه علوم پزشكی است و برقراری پروازهای بیشتر و منظم كمك زیادی به دانشگاهیان می كند./

نظر شما