شناسهٔ خبر: 50198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان استان خوزستان خبر داد:

موفقیت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در اجرای مقررات ملی ساختمان

سلام ابوقداره نسب مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: استان خوزستان توانست به عنوان یکی از برگزیدگان رعایت مقررات ملی ساختمان شناخته شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، سلام ابوقداره نسب اعلام کرد: اجرای کامل ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان توانست این استان را به عنوان یکی از برگزیدگان اجرای کامل مقررات ملی ساختمان کند.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال توانستیم با همکاری و تعامل مناسب ایجاد شده میان شهرداری، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی و همچنین استانداری، نظارت کاملی بر روند کار مهندسان ناظر داشته باشیم، به گونه‌ای که با مشاهده کوچک‌ترین تخلف از سوی مهندس ناظر حکم توقف عملیات ساختمانی را صادر کردیم.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به نظارت دقیق بر عملکرد مهندسان ناظر و بازرسان گفت: نظارت بر امور محوله بازرسان و مهندسان ناظر باعث ارتقا کیفیت کنترل اجرای عملیات ساختمانی شد چرا که در صورت مشاهده هر گونه تخلف مهندس خاطی به شورای انتظامی ارجاع داده می‌شود که این امر با گذشت زمان باعث شد تا افراد در تهیه گزارشات خود دقت بیشتری داشته باشند و در زمان مقرر به شهرداری ارائه دهند.

ابوقداره گفت: میزان نظارت استان بر روند ساخت و ساز حدود ۱۵ درصد است که این آمار به طور میانگین دو برابر میزان پیش‌بینی شده در قانون نظام‌مهندسی است.

وی با اشاره به مطلب فوق تأکید کرد: تعاملات مناسبی میان ارگان‌های ذی‌ربط شکل گرفته است که همین امر زمینه‌ساز تحقق مقررات ملی ساختمان در سطح استان شد.

ابوقداره در خصوص نقش سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در اجرای مقررات ملی ساختمان گفت: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان توانست بحث ترویج مقررات ملی ساختمان برای بهره‌برداران ساختمانی به طور کامل انجام دهد و با برگزاری دوره‌های آموزشی برای مهندسان توانسته موجب ارتقای سطح علمی و عملی مهندسان شود.

وی افزود: استانداری نیز با برگزاری منظم جلسات هیئت چهارنفره و همچنین رصد مشکلات اعضای سازمان نظام‌مهندسی ما در تحقق این مهم همراهی نموده است.

ابوقداره نسب در پایان عنوان کرد: راه‌اندازی و تکمیل سامانه الکترونیک می‌تواند تا حد زیادی مانع از تخلفات مهندسان و اجرای کامل قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان شود.

نظر شما