شناسهٔ خبر: 50203 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خوزستان تشریح کرد:

آخرین اقدامات راهداری خوزستان برای سفرهای ایمن شهروندان در نوروز ۹۷/ ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز آشکارسازی و رفع مشکل شد/ بهبود شرایط ایمنی جاده‌های استان نسبت به سال گذشته

بهرامی نیا مدیرکل راهداری استان خوزستان گفت: در بحث ایمنی و شناخت نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی استان برای نوروز مشکل خاصی نیست و از نظر امنیت شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلام عباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری استان خوزستان در خصوص آخرین تصمیمات و اقدامات در ستاد نوروزی این استان اظهار داشت: در این خصوص ما در دو حوزه مسائل را بررسی کردیم. یکی آمادگی بخش ناوگان حمل‌ونقل عمومی است که با نگاه به ارتقای ایمنی قبل از سفر است. بازدیدها از شرکت حمل‌ونقل، بهداشت، نظافت، پیش‌بینی ناوگان برای مسیرهایی که با تقاضای بیشتر سفر در این ایام مواجه هستند و همین‌طور بحث مدیر فنی شرکت‌های حمل‌ونقل قبل از سفر از دیگر مباحث این بخش بود که به آن پرداخته شد.

وی ادامه داد: نشست‌هایی را با تشکل‌های صنفی مختلف داشتیم که این جلسات داخلی بود. نظارت بر حمل‌ونقل عمومی که به استان وارد و خارج می‌شوند و همکاری با پلیس‌راه، کشیک‌های نوروزی همکاران هم در این بخش نخست موردبحث قرار گرفت. بحث دوم ما عموماً مسائل مربوط به راه و بازگشایی راه و ارتقای ایمنی محورها با انجام عملیات راهداری است. ازجمله این مسائل خط‌کشی‌ها، تعمیرات گارد ریل، نصب تابلو علائم، پاک‌سازی حرایم، بحث دوربین‌ها و تجزیه‌وتحلیل خودروهایی که در محورهای مواصلاتی استان تردد می‌کنند، بود. این عمده‌ترین تصمیماتی بود که گرفته شد و جلسات بعدی هم خواهیم داشت که کار را به بهترین شکل برای ایام نوروز پیش ببریم.  

مدیرکل راهداری استان خوزستان بابیان اینکه طرح نوروزی این استان از ۲۴ اسفندماه تا پایان ۱۷ فروردین خواهد بود، در خصوص برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ارائه خدمات رفاهی به مسافران نوروزی گفت: خدمات مسافران ما آماده‌سازی بستر برای سفر است که یکی جاده، ناوگان و یکی هم بخش مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی است که مسافران نوروزی می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. ما ۴۳ مجتمع خدمات رفاهی فعال در سطح محورهای استان داریم. در خصوص بحث نظافت، بهداشت آن‌ها هم کارگروهی متشکل از بهداشت، میراث فرهنگی، ستاد اقامه نماز، اماکن و اداره راهداری این مباحث را نظارت و کار خودشان را شروع کرده‌اند. نواقص احتمالی و مشکلاتی که وجود دارد را به آن‌ها متذکر تا آمادگی لازم را برای طرح نوروزی داشته باشند.

وی ادامه داد: همکاران ما در قالب ۲۰۰ نفر و ۳۳ اکیپ راهداری کار نظارت بر جاده‌ها را در دستور کاردارند. ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات ما هم مستقر می‌شود که اگر نیاز به خدمات است بتوانند به بهترین شکل خدمات بدهند. ضمن اینکه بحث امداد خودروهای جاده‌ای را برای مسافران و کاربران جاده‌ای که در جاده تردد می‌کنند هم انجام داده‌ایم تا اگر نیازی به این مسئله بود در نزدیک‌ترین زمان سرویس‌دهی انجام بگیرد. این مسائل عمده‌ترین کارهای برنامه‌ریزی شده در ایام طرح نوروزی ما در استان خوزستان خواهد بود.

بهرامی نیا با اشاره به همکاری خوب دیگر ارگان‌ها با راهداری استان خوزستان برای ارائه بهترین سرویس به مسافران نوروزی تصریح کرد: در بحث امداد و نجات و امنیت همکاری تنگاتنگی با هلال‌احمر، اورژانس و پلیس داشتیم. علاوه بر گشت‌های پلیس قصد داریم با گشت‌های نامحسوس در ایام نوروزی کمک بیشتری داشته باشیم. خوشبختانه همه ارگان‌ها اعلام آمادگی کردند تا ایام نوروزی برای مسافران خوزستان با امنیت مناسب سپری شود.

مدیرکل راهداری استان خوزستان بابت نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی استان و شناسایی و رفع مشکل آن‌ها در ایام طرح نوروزی اظهار داشت: استان خوزستان با توجه به شرایط آب و هوایی که دارد یکی از استان‌ها در رده بالای استان‌های مقصد سفر است. سال گذشته ما فقط در بحث راهیان نور در طول سال میزبان ۴ میلیون مسافر بودیم که عمده سفرهای آن‌ها در بهمن، اسفند و نیمه اول فروردین است.

وی ادامه داد: در همین زمینه ما برای امنیت سفرها ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز را در استان شناسایی کردیم که همه آن‌ها آشکارسازی شده است. اقدامات اولیه برای ایمن‌سازی این نقاط انجام‌گرفته است. تعدادی نقاط در دستور کار برای اصلاح هندسی قرار دارد و مشکل خاصی نیست. ما با نصب علائم، تابلو و چراغ‌های راهنمایی و همین‌طور کاهنده سرعت، قبل و بعد از نقاط پرحادثه آشکارسازی کردیم که به‌هرحال بتواند به رانندگان هشدارهای لازم را بدهد.

وی با اشاره به شرایط بهتر ایمنی جاده‌ها در استان خوزستان نسبت به سال گذشته گفت: عمده بحث‌های ما در مورد سفر مربوط به کسانی است که سفر تفریحی به مناطق جنگی و یادمان‌های شهدا دارند. مناطقی که منتهی به دو مرز شلمچه و هویزه ما می‌شوند که یادمان‌ها هم در آن مسیرها قرار دارند و در این خصوص اقدامات خوبی انجام گرفته است. در خصوص ایمنی نسبت به سال گذشته شرایط امسال بهتر است و تلاش می‌شود که در آن محورها تا حد امکان کارهای لازم صورت بگیرد.

بهرامی نیا با اشاره به شرایط اطلاع‌رسانی و اقدامت صورت گرفته در این خصوص برای مسافران نوروزی اظهار داشت: در مورد چاپ بروشور به‌صورت مجزا این کار را نکردیم و قرار است از طریق ستاد اجرایی خدمات سفر استانی چنین اتفاقی بیفتد. ما از طریق سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ که می‌توانند نصب کنند اطلاعات لازم را در اختیار مسافران قرار خواهیم داد. ضمن اینکه تلفن‌های ما به‌صورت شبانه‌روز فعال بوده و پاسخگوی سؤالات مسافران نوروزی خواهد بود.

وی در پایان گفت: فروش بلیت به‌صورت اینترنتی و حضوری را هم از ابتدای اسفند داشتیم که به‌خوبی سرویس‌دهی شد. همان‌طور که اشاره شد نظارت ویژه‌ای بر ناوگان حمل‌ونقل قبل از سفر خواهیم داشت تا ناظران ما بررسی‌های لازم را قبل از سفر داشته باشند. مجموع حمل‌ونقل عمومی ما شامل ۲ هزار دستگاه انواع و اقسام اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه است که سفرهای درون و برون استانی را انجام بدهند.

نظر شما