شناسهٔ خبر: 50227 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بازگشایی یکی دیگر از گره‌های ترافیکی کریدور بزرگراهی شمال- جنوب

بازديد معاون وزیر راه وشهرسازی صبح امروز در بازدید از محور تهران- فیروزکوه- قائم‌شهر گفت: تا پایان سالجاری پنج کیلومتر باقیمانده از بزرگراه که مهمترین گلوگاه ترافیکی این محور است زیر عبور ترافیک می‌رود و بدین ترتیب بزرگراه تهران- فیروزکوه- قائم‌شهر به طور پیوسته زیر عبور ترافیک قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز از محور تهران-فیروزکوه- قائم‌شهر بازدید کرد و گفت:‌ باند دوم محور تهران- فیروزکوه- قائم‌شهر به طول ۱۸۷ کیلومتر به دلیل واقع شدن در کریدور شمال- جنوب، مناسب‌ترین مسیر ارتباطی بین مراکز استان‌های تهران، سمنان، مازندران و گلستان است و با تکمیل شدن این پروژه علاوه بر تسهیل ترافیک، به دلیل عبور از دامنه البرز موجب رونق گردشگری در منطقه نیز می‌شود.

وی طول پروژه تهران-فیروزکوه- قائم‌شهر را ۹۸ کیلومتر اعلام کرد و افزود:‌۹۶ کیلومتر از این محور طی سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است و عملیات اجرایی پنج کیلومتر باقیمانده مسیر در منطقه سرخکلا بعد از شهر زیرآب به سرعت در حال انجام است.

خادمی خاطرنشان کرد: حدفاصل زیرآب تا شیرگاه نیز به دلیل مجاورت با رودخانه تلار و ترانشه‌های مرتفع نیازمند اجرای ۱.۵ کیلومتر تونل، دیوار سازی‌های حجیم، پل‌های بزرگ و سازه‌های ویژه بود و از طرفی به دلیل حجم بالای ترافیک عملیات اجرایی به سختی انجام پذیرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تملک اراضی این منطقه به دلیل واقع شدن در مناطق مسکونی با پیچیدگی‌ها و هزینه‌های فراوانی همراه بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در حال انجام است.

خادمی افزود: با اتمام ارزیابی زمین‌های منطقه شیرگاه این محدوده به صورت دو باند مجزا زیر عبور ترافیک قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از احداث گالری حدفاصل تونل‌های یک و سه خبر داد و گفت:‌ عبور موقت حدفاصل این محدوده نیز با احداث گالری در حال انجام است.

شایان ذکر است: بهره‌برداری از این محور موجب کاهش ۳۶ دقیقه زمان سفر، صرفه‌جویی سالانه ۱۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت، افزایش ایمنی و حذف تصادف‌های رخ‌به‌رخ می‌شود.

نظر شما