شناسهٔ خبر: 50287 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گیلان برگزار شد:

جزئیات جلسه ستاد بهسازی و بازآفرینی شهری پایدار محدوده‌ها و محلات هدف شهرستان شفت

نشست جلسه ستاد بهسازی و بازآفرینی شهری پایدار محدوده‌ها و محلات هدف شهرستان شفت گیلان با حضور اعضای ستاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار محدوده‌ها و محلات هدف شهرستان شفت با حضور رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان، فرماندار و مقامات شهرستانی با دستورکار تهیه برنامه جامع اقدام مشترک در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری، بررسی گزارش اقدامات دستگاه‌های عضو ستاد در محلات هدف بازآفرینی شهرستان و بررسی مسائل و مشکلات اجرایی برنامه‌های مصوب، در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

در این جلسه صفری رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی ضمن تشریح کامل طرح جامع و تفصیلی و مباحث مربوطه اعلام کرد: زمان باقیمانده برای اجرای مصوبات بسیار محدود بوده و باید از فرصت باقیمانده برای تحقق آن‌ها استفاده کرد.

وی همچنین در خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی، عدم امکانات مناسب زندگی، شناسایی زمین‌های اوقاف و معرفی آن توسط اداره ثبت و همچنین ارائه قیر رایگان به شهرداری‌ها مطالبی بیان کرد.

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی گیلان با تأکید بر لزوم هماهنگی کامل با راه و شهرسازی استان در خصوص طرح‌های بازآفرینی شهری تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید جهت تسریع در کار با مرکز استان (اداره کل راه و شهرسازی) هماهنگ شوند.

صدور احکام برای اعضای ستاد، معرفی متقاضیان جهت اخذ تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی - ارائه پروانه‌ها از سوی شهرداری‌ها به ستاد مربوطه در مرکز استان، نصب بنر اطلاع رسانی با تخفیف ۵۰ درصدی پروانه در مدت باقیمانده تا پایان سال، ایجاد جانمایی و مکان بازارچه‌های محلی و سایر جزییات مربوطه از جمله مواردی بود که در جهت اجرایی شدن این طرح‌ها بر انجام آن تأکید شد.

نظر شما