شناسهٔ خبر: 50315 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش تمامی دستگاه‌های مرتبط به موضوع ایمنی با همدلی و تعامل يكديگر

نشست مدیركل راه و شهرسازی استان مازندران گفت : بايد با بررسی همه جوانب و دسترسی به اطلاعات درست از شرايط موجود در جهت افزايش ايمنی محورها گام برداريم  و تمامی دستگاه‌های مرتبط به موضوع ایمنی می‌بایست با همدلی و تعامل در این راه تلاش نمایند.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران مهندس عبداله بهادری مدیرکل راه وشهرسازی و رییس شورای حمل و نقل استان در جلسه كميته ايمنی حمل ونقل و سوانح رانندگی که با حضور مهندس نبيان معاون امور عمرانی استان مازندران برگزار گردید تصريح نمود: بايد با بررسی همه جوانب و دسترسی به اطلاعات درست از شرايط موجود در جهت افزايش ايمنی محورها گام برداريم  و تمامی دستگاه‌های مرتبط به موضوع ایمنی می‌بایست با همدلی و تعامل در این راه تلاش نمایند .

مهندس علي نبيان معاون امور عمرانی استانداری مازندران نیز در این نشست یادآورشد: تمامی دست‌اندركاران بخش حمل و نقل می‌بایست با مشاركت كارشناسان و اتخاذ تصميمات و راهكارهای مناسب در جهت كاهش تصادفات تلاش نمایند.

وی بر استانداردسازی راه‌های استان تاكيد و عنوان نمود: علاوه بر استانداردسازی راه‌ها، بايد به مقوله استاندارد سازی خودروها و نظارت بر مراكز معاينه فنی آنان نيز نگاه ويژه شود.

وي در اين نشست ضمن قدردانی از فعالين بخش‌های مختلف حمل و نقل در استان، از مازندران به عنوان يك استان ويژه و استراتژيك در منطقه يادكرد و افزود:يكی از محسنات توسعه حمل ونقل، رونق بخش صنعت و بهره‌گيری مناسب كارخانجات از نهايت ظرفيت توليد خود می‌باشد.

در این نشست مقرر شد: کلیه پیمانکاران فعال در مجاورت راه حداکثر تا ۲۰ اسفند نسبت به حذف اختلاف سطح و نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده و ایمن سازی محدوده کارگاه خویش اقدام کنند.

همچنین اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای موظف شد نسبت به تکمیل علائم ایمنی و نیزخط‌کشی راه‌ها با اولویت راه‌های اصلی و قطعات روکشی و خاموشی تونل‌ها، اقدام نماید.

با عنایت به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و حجم ترافیک ورودی به استان تمامی دستگاه‌ها باحضور فعال در طرح نوروزی به ویژه عزیزان پلیس‌راه‌، راهنمایی و رانندگی و راهداری استان تمام امکانات خود را بکار گیرند و بهترین خدمت را به مسافران ارائه نمایند.

همچنین شهرداری‌های استان موظف شدند نسبت به خط کشی گذرگاه‌های عابر پیاده و نصب چراغ چشمک زن و رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها به منظور آشکارسازی حداکثر تا ۲۰ اسفند اقدام لازم بعمل آورند.

نظر شما