شناسهٔ خبر: 50341 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل ریلی در هفته گذشته:

تاکید بر ضرورت توسعه شبکه ریلی در سواحل جنوبی کشور/ افزایش ۱۵ درصدی رام قطار مسافری در نورو​ز/ تاکید مدیرعامل راه آهن بر اخذ خط اعتباری ۱.۲ میلیارد یوریی از روسیه

قطار برقی رشد ۶۳ درصدی ترانزيت كالا از مرز ريلی سرخس، سوت قطار قزوین – رشت اردیبهشت ۹۷ زده خواهد شد، تشریح اقدامات و خدمات راه‌آهن خراسان برای سفرهای نوروزی ۹۷، سال آینده طرح ۲ خطه کردن راه آهن قزوین - زنجان اواسط سال آینده پایان می‌یابد و نوسازی ناوگان رجا برای سفر‌های نوروزی​ مهمترین عناوین ریلی در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین و احبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

تاکید بر ضرورت توسعه شبکه ریلی در سواحل جنوبی کشور

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه توسعه با خود امنیت به همراه می آورد، توسعه شبکه ریلی بویژه در سواحل جنوبی کشور را از هر حیث ضروری دانست و گفت: ایجاد یک خط ریلی در سال ۹۷ از بم به جیرفت و سپس به جاسک را در دستور کار داریم تا بتوانیم بنادر را از ابتدا به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اعلام اینکه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان تا سه سال آینده به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد که این پروژه یکی از مهم‌ترین طرح‌های ریلی کشور محسوب می‌شود که هم‌اکنون مراحل اجرایی آن با سرعت خوبی در حال انجام است.

تاکید مدیرعامل راه آهن بر اخذ خط اعتباری ۱.۲ میلیارد یوریی از روسیه

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس هیات مدیره و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: اخذ خط اعتباری ۱.۲ میلیارد یورویی از روسیه در اجرای خط ریلی اینچه برون - گرمسار پراهمیت بوده و موجب توسعه اقتصاد گلستان می شود.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی تصریح کرد: از هر سرمایه گذاری که در حوزه بندر خشک تمایل به همکاری داشته و از سوی استان گلستان معرفی شود ،حمایت خواهیم کرد.

افزایش ۱۵ درصدی رام قطار مسافری در نورو​

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی گفت: نوروز امسال برای روز‌های پیک مسافرت ها، چهار هزار و ۸۴۰ رام قطار پیش بینی شده که رشد ۱۵/۷ درصدی نسبت به نوروز پارسال دارد.

وی اظهار کرد: در سال ۹۶، تعداد ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر در حوزه شهری و حومه‌ای با راه آهن جابجا شدند که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است. 

رشد ۶۳ درصدی ترانزيت كالا از مرز ريلی سرخس

مدیركل راه‌آهن خراسان از رشد ۶۳ درصدی ترانزیت كالا از مرز ریلی سرخس طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

وی تصریح كرد: عمده محمولات ترانزیتی حمل شده در این مدت، حمل ۶۶۸ هزار تن گوگرد ترانزیتی با رشد ۱۰ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۵۶ هزار تن كود شیمیایی با ۱۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، پنبه، شمش آلومینیوم و ... بوده كه عمده مبادی بارگیری كالاها از کشورهای تركمنستان با ۶۶ درصد، ازبكستان با ۳۳ درصد و تاجیكستان با ۱ درصد سهم بوده است

سوت قطار قزوین – رشت اردیبهشت ۹۷ زده خواهد شد

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه ۲ کشور با اشاره به پایان عملیات پل کیلومتر ۵۵ در محل تقاطع راه‌آهن و آزادراه قزوین رشت گفت: این پل ۵۵۰ متری یکی از گره‌های اصلی این مسیر ریلی بود که با تلاش و همت کارگران و متخصصان ایرانی و با صرف ۵۱ میلیارد تومان کار طراحی و ساخت آن در حال اتمام است.

وی با اشاره به انجام عملیات اجرایی ۱۵۲ کیلومتر ریل‌گذاری این محور افزود: تاکنون ۹۷ درصد از خاک‌ریزی، پل‌سازی و تونل سازی راه‌آهن قزوین به رشت انجام شده و عملیات ریل‌گذاری آن نیز تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

تشریح اقدامات و خدمات راه‌آهن خراسان برای سفرهای نوروزی ۹۷

مدیرکل راه‌آهن خراسان از برگزاری نمایشگاه ویژه در ایستگاه مشهد و توزیع غذای متبرک به مسافران مقصد مشهد برای طرح سفرهای نوروزی ۹۷ خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ‌روزانه ۹۸ رام قطار با ظرفیت ۴۰ هزار و ۳۵۸ نفر ظرفیت در هر شبانه‌روز از ۲۷ شهر به مقصد ایستگاه مشهد مقدس حرکت خود را آغاز خواهند کرد.

ضیایی مهر با توجه به خروج واگن‌های بالای ۴۵ سال از ناوگان ریلی کشور تصریح کرد: با این اقدام میانگین عمر ناوگان مسافری برای طرح سفرهای نوروزی ۹۷ به ۲۴ سال رسیده که نسبت به میانگین عمر ناوگان مسافری ریلی کشور ۶ سال جوان‌تر شده است.

سال آینده طرح ۲ خطه کردن راه آهن قزوین - زنجان اواسط سال آینده پایان می‌یابد

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن قزوین- زنجان گفت: در صورت تامین اعتبار اواسط سال ۹۷ شاهد بهره برداری از طرح ۲ خطه کردن راه آهن قزوین-زنجان خواهیم بود.

وی با اشاره به مسافت ۱۷۱ کیلومتری این مسیر ریلی، گفت: برای ۲ خطه کردن این خط آهن تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن نیز به سه هزار میلیارد ریال دیگر نیازمند هستیم.

نوسازی ناوگان رجا برای سفر‌های نوروزی​

۳۵ واگن نو، ­­­­­برای افزایش سطح خدمات رسانی به هم وطنان در سفر‌های نوروزی تا کنون­ وارد ناوگان شرکت حمل و نقل ریلی رجا شده است.

محمد رجبی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا که در جلسه با رؤسای قطار این شرکت برای آمادگی سفر‌های نوروزی سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: علاوه بر پیگیری بر ورود چندین واگن نو دیگر تا آغاز سفر‌های نوروزی، در تلاش هستیم تعداد ۹ تا ۱۱ واگن بازسازی شده جدید را تا ۲۰ روز آینده به ناوگان مسافری شرکت اضافه کنیم. ­­

نظر شما