شناسهٔ خبر: 50402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان اردبیل:

امسال در بخش مسافری افزایش کرایه نخواهیم داشت

جلسه مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال در بخش جابجایی مسافران نوروزی افزایش کرایه نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی که در جلسه مشترک هماهنگی سفرهای نوروزی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه استان اردبیل سخن می‌گفت با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس‌راه و راهداری از ۲۳ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه خواهد داشت، افزود: در حالت عادی روزانه حدود ۶ هزار نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان جابجا می‌شود ولی در طرح نوروزی این آمار متفاوت است، به‌طوری که روزانه به حدود ۱۸ هزار نفر هم می‌رسد.

وی با اشاره به جابجایی بیش از ۱۲ هزار نفر مسافر در ایام نوروز ۹۶، از فعالیت ۵۵ شرکت و شعبه مسافربری و ۷ پایانه مسافربری در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ راننده در بخش مسافری با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۱۰ سال، ۵۰۰ دستگاه سواری با عمر متوسط ۹ سال و حدود ۲۰۰ مینی‌بوس با عمر متوسط ۲۴ سال در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: در ۱۱ ماه امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان جابجا شده‌اند.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز نظارت ویژه‌ای بر نمازخانه‌ها و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی خواهیم داشت.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: در روزهای ۲۵،۲۸،۲۹ اسفند و ۴،۹،۱۰،۱۲ و ۱۳ فروردین محدودیت‌های ترافیکی برای کامیون‌ها در محورهای اردبیل، آستارا و اردبیل، سرچم و بالعکس اعمال خواهد شد.

رحمتی تشکیل جلسات هماهنگی متعدد با شرکت‌های حمل‌ونقل و دستگاه‌های ذیربط از جمله روسای ادارات راهداری شهرستان‌ها، پلیس‌راه، شهرداری‌ها، شرکت نفت، نظارت بر عملکرد شرکت‌ها، رانندگان و مدیران فنی، برنامه ریز و برای کشیک نوروزی و استقرار عوامل اداره کل در پایانه‌های مسافربری شهرستان‌ها، کنترل قیمت فروش بلیط، پیش فروش حضوری و غیرحضوری بلیط، رسیدگی سریع به شکایات مسافران، پیشگیری از تأخیر مسافرین، هماهنگی با پادگان‌ها و سایر مراکز تولید سفر جهت توزیع سفر در طول تعطیلات و جلوگیری از سفرها در پیک تقاضا، بازدید از رستوران‌ها و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی و آماده‌سازی آن‌ها از لحاظ بهداشتی و کنترل قیمت‌ها را از جمله طرح‌ها و برنامه‌های این اداره کل در ایام نوروز دانست.

رئیس پلیس‌راه استان نیز با بیان اینکه در طرح نوروزی پلیس‌راه ۶۵ تیم روزانه با ۲۶۰ نفر نیرو از ۲۳ الی ۱۵ فروردین ۹۷ در خدمت مردم و مسافران عزیز نوروزی خواهند بود اظهار امیدواری کرد با رعایت کامل قوانین و مقررات شاهد سفرهای ایمن و بی‌خطر در محورهای مواصلاتی استان اردبیل باشیم.

سرهنگ فتاحی گفت: خادمان مردم در مجموعه پلیس‌راه و راهداری با همه توان برای ایجاد آرامش و امنیت در جاده در ایام نوروز در خدمت مردم و مسافران عزیز نوروزی خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به موفقیت‌های حوزه ترافیکی و کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای در استان باید مجموعه‌های کشوری پلیس‌راه و سازمان راهداری قدردان تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند خادمان مردم در پلیس‌راه اردبیل و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل باشند.

نظر شما