شناسهٔ خبر: 50410 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

درهمایش سالانه معاونت امور بندری عنوان شد:

تلاش برای کاهش هزینه تمام شده خدمات بندری/ اعلام اولویت های سرمایه گذاری امور بندری

محمدعلی حسن زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر جای مدارا با کسانی که قوانین و مقررات را به چالش می کشند،نیست و مسئولان بنادر باید جرایم سنگینی برای این افراد در نظر بگیرند .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن‌زاده در همایش سالانه معاونت امور بندری ضمن اعلام سیاست‌های کلی سازمان بنادر در بخش عملیات بندری، مهم‌ترین راهبردها و اولویت‌های این بخش را تشریح کرد و افزود: "عدم ایجاد ظرفیت های مازاد در بخش های عملیاتی"، "تشویق شرکت های کم هزینه تر، مشتری مدارتر و با بهره وری بیشتر " و " ارتقای سطح ایمنی عملیات بندری " از سیاست های مهم سازمان بنادر و دریانوردی است. همچنین " رعایت شایسته سالاری " از دیگر سیاست های معاونت امور بندری و اقتصادی است.

برخورد جدی با قانون گریزان بندری

معاون امور بندری و اقتصادی، با اشاره به برخورد قانونی با کسانی که قوانین و مقررات و فرآیندهای عملیاتی را به چالش می کشند، تصریح کرد : بندر جای مدارا با چنین کسانی نیست و مسئولان بنادر باید جرایم سنگینی برای این افراد در نظر بگیرند؛ چراکه در غیر این صورت و با بروز هرگونه حادثه، امکان ارائه خدمات بندری با مشکل مواجه خواهد شد.

کاهش هزینه تمام شده خدمات

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان اش، با تبیین راهبردها، " افزایش بهره وری عملیات بندری " و " سرمایه گذاری در فناوری های جدید " را به عنوان استراتژی های با اولویت دانست وبا تاکید بر تخصصی کردن خدمات، خواستار " کاهش هزینه های تمام شده خدمات بندر" به هر نحو ممکن شد.

این مقام مسئول در سازمان بنادر با اشاره به ارتقای سطح دانش تخصصی کارشناسان و مدیران امور بندری، از برگزاری دوره های با کیفیت آموزشی داخلی و خارجی و همچنین معرفی ده کارشناس جهت دوره MBA دانشگاه شریف طی سال آینده خبر داد.

وی در باره اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: "اجرای بند ۲۰ آیین نامه وظایف سازمان و افزایش سهم حمل و نقل ریلی از بنادر " و " توجه ویژه به بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان محور توسعه استان های شرقی و ترانزیت " از مهم ترین اولویت های سازمان بنادر است.

به گفته حسن زاده، شناسایی بازارهای غیر رسمی فعالیت در بنادر؛ کاهش هزینه ها و زمان ارائه خدمات بندری در مقایسه با بنادر کشورهای همجوار و ورود جدی به حوزه گردشگری دریایی را اولویت دیگر این معاونت طی سال های آینده اعلام کرد.

نظر شما