شناسهٔ خبر: 50425 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اطلاعيه سازمان هواپيمايی کشوری در خصوص جعبه سياه هواپيمای ATR سانحه ديده

سازمان هواپیمایی پیرو اخبار منتشر شده مبنی بر یافتن و انتقال جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده، سازمان هواپیمایی كشوری اعلام می دارد كوهنوردان اعزامی عضو گروه تجسس كه هم اكنون در محل سانحه در ارتفاعات دنا حضور دارند، در بین قطعات هواپیما، موفق به یافتن دو قطعه شده اند که مطابق با آموزش های ارائه شده، احتمال قوی می دهند این دو قطعه، جعبه سیاه هواپیما باشند.

تا زمان انتقال قطعات و شناسایی آن توسط تیم تخصصی بررسی سانحه امكان تایید رسمی یافتن جعبه سیاه از طرف سازمان هواپیمایی كشوری ممكن نیست.

همچنین این سازمان اصالت تصاویر منتشر شده از جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده را تایید نكرده و با توجه به اظهارات گروه تجسس، تاكنون امكان انتقال تصاویر از قطعات یافته شده ممكن نبوده است.

با توجه به برنامه ریزی انجام شده، قطعات در روز آتی به مركز هدایت عملیات تجسس و نجات منتقل خواهد شد و در حضور مقام قضایی ذیصلاح و نماینده گروه بررسی سانحه تحویل گرفته می شوند اطلاعات رسمی پس از ارزیابی قطعات توسط مقامات قضایی و گروه بررسی سانحه اعلام خواهد شد.

سازمان هواپیمایی كشوری امیدوار است پس از تایید اصالت قطعات، تسریع قابل توجه در فرایند بررسی سانحه و كشف علل این رویداد حاصل شده و نتایج بررسی ها به سرعت در اختیار مقامات مربوطه و عموم مردم قرار گیرد.

نظر شما