شناسهٔ خبر: 50448 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست مدیریت املاک و حقوقی راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

بازآفرینی بافت قدیمی محله چاهستانی‌های بندرعباس با اجرای یک طرح جامع

رضا رضایی سرپرست مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: محله چاهستانی‌ها یکی از قدیمی‌ترین محلات بندرعباس است که در بافت قدیمی و فرسوده این شهر قرار دارد و ساکنان این محله از سند مالکیت برخوردار نیستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، رضا رضایی در این خصوص گفت: محله چاهستانی‌ها یکی از قدیمی‌ترین محلات بندرعباس است که در بافت قدیمی و فرسوده این شهر قرار دارد و از قدیم‌الایام تحت تصرف مردم بوده است و ساکنان این محله از سند مالکیت برخوردار نیستند.

رضایی افزود: طراحی این محله در حال حاضر به گونه‌ای است که خودروهای امدادی و اورژانس امکان امدادرسانی به ساکنان این محلات را ندارند و بدین جهت نیاز به بازآفرینی و بازسازی فوری دارد.

وی بیان کرد: با مطالعات جامعی که از چندی پیش در اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان انجام پذیرفت، طرح بازآفرینی این محله و مطابق با طرح تفصیلی شهری بندرعباس آماده شده است.

رضایی با اشاره به اینکه افراد صاحب خانه در این محله اکثراً در زمین‌های تحت تصرف به ساخت و ساز پرداخته‌اند، افزود: در صورت اجرای این طرح همه ساکنان این محله صاحب سند مالکیت خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان ضمن نیاز فوری این محله به بازسازی گفت: اجرای این طرح می‌تواند تحولی شگرفت در اجرای طرح تفصیلی شهری و بازسازی بافت فرسوده که دائماً مورد تأکید ریاست محترم جمهوری بوده است ایجاد کند.

نظر شما