شناسهٔ خبر: 50462 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش خبر داد؛

حجم ترابری مسافران از طريق بندر كيش دو برابر شد/ خدمات‌رسانی به بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر دریایی

کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از جابجايی بالغ بر ۸۸۰ نفر مسافر دریایی و رشد ۱۱ درصدی جابجايی گردشگران دريايی طی ۱۱ ماهه سال جاری در این جزيره مرجانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "احمد شهریاری" از رونق ۱۰۵ درصدی جابجايي مسافر در ۱۱ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته سخن گفت و خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۸۸۶ هزار و ۶۴۲ نفر مسافر از طریق ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته مستقر در این بندر، ترابری شدند.

وي ادامه داد: طي ۱۱ ماهه سال جاري، ۴۴۵ هزار و ۵۵۲ نفر گردشگر در بندر كيش جابجا شدند و شاهد افزايش ۱۱ درصدي در اين زمینه بوده ايم.

به گفته مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از آغاز سال جاری تا پایان بهمن ماه سال۹۶، در مجموع دو ميليون و ۶۶۴ هزار و ۳۸۵ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۴۶ درصد افزایش داشته است.

شهرياري تصريح كرد: از این میزان، دو ميليون و ۳۵۸ هزار و ۷۸۰ تن به کالای غیر نفتی  با رشد ۵۱ درصدی و ۳۰۵ هزار و  ۶۰۵ تن کالای نفتی با افزایش عملیات ۱۵ درصدی اختصاص دارد.

وی در پايان مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری را ۱۳ هزار و ۹۰۵ فروند شناور با رشد ۱۹ درصدی اعلام  و خاطر نشان کرد: از این تعداد، ۶۵۶ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۳ هزار و ۲۴۹ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

نظر شما