شناسهٔ خبر: 50484 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی به سؤالات استیضاح‌کنندگان منطقی و قانع‌کننده بود/ وزارت راه و شهرسازی با دست خالی بسیار خوب عمل کرده است

یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی جلسه امروز کمیسیون پیرامون موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی را جلسه‌ای خوب و مشخص‌کننده ماهیت اصلی استیضاح‌کنندگان دانست و گفت: آقای آخوندی در جلسه امروز تمام فرآیند‌های اجرایی در حوزه ریلی، جاده‌ای و هوایی را تشریح کرد که به نظر من همگی قانع‌کننده بود و اگر هم در جایی قصور و یا کمبودی دیده می‌شد انصافا باید بگوییم که وزارت راه و شهرسازی با دست خالی توانسته خوب عمل کند و قدم‌هایی را در جهت مثبت بردارد.

یوناتن بت‌کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص موضوع امروز کمیسیون عمران مجلس درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به عقیده من آقای آخوندی با تمام خلوص، پاکی، پاک‌نیتی و انسانیت به عنوان یک شخصیت پاسخگو تمام ۵ بند موجود در متن استیضاح‌کنندگان را پاسخ داد و در مورد آن‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

بت‌کلیا در ادامه تأکید کرد: من به نوبه خود از استیضاح‌کنندگان برای طرح این سؤالات تشکر می‌کنم چون باعث شدند مطالبی مطرح شود که شاید سال‌ها مورد انتظار نمایندگان و در ذهن آن‌ها بود ولی از آن صحبت نمی‌شد.

نماینده اقلیت مسیحیان، آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه به نظر من تمام پاسخ‌ وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز کمیسیون عمران منطقی و قانع‌کننده بود گفت: ای کاش نمایندگان استیضاح‌کننده مدتی زمان استیضاح را به تعویق انداخته و پاسخ‌های آخوندی را بررسی می‌کردند تا بتوانند آن‌ها را لمس و از نزدیک احساس کنند.

وی در ادامه سخنان خود جلسه امروز را جلسه‌ای خوب و مشخص‌کننده ماهیت اصلی استیضاح‌کنندگان دانست و گفت: آقای آخوندی در جلسه امروز تمام فرآیند‌های اجرایی در حوزه ریلی، جاده‌ای و هوایی را تشریح کردند که به نظر من همگی قانع‌کننده بود و اگر هم در جایی قصور و یا کمبودی دیده می‌شد انصافا باید بگوییم که وزارت راه و شهرسازی با دست خالی توانسته خوب عمل کند و قدم‌هایی را در جهت مثبت بردارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تا پیش ازاین پروژه‌های ما با مشارکت ۳۰ درصدی بخش خصوصی و ۷۰ درصدی دولت انجام می‌گرفت که طبیعتا امری زیان‌بار محسوب می‌شود اما امروز می‌بینیم که با اقدامات مثبت آقای آخوندی این عملکرد برعکس شده و بخش خصوصی مشارکت ۷۰ درصدی را به خود اختصاص می‌دهد.

به گفته این نماینده مجلس این امر بدون شک نشان‌دهنده عملکرد مثبت وزارت راه و شهرسازی و بالا رفتن اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ها و اقدامات این وزارتخانه و در نتیجه دولت است.

بت‌کلیا با توجه به این که درحال حاضر گزارش استیضاح کنندگان بر مبنای استیضاح است گفت: به تصور من اگر پاسخ‌های امروز آقای آخوندی در صحن مجلس و برای تمامی نمایندگان ارائه شود قطعا بازخوردی بسیار مثبت خواهد داشت چراکه آن‌ها نیز بر مبنای جو سیاسی و جناحی عمل نخواهند کرد.

وی در پایان تأکید کرد: به تصور من این استيضاح به نتیجه نخواهد رسید چون آقای آخوندی نه تنها از شخصیت بسیار والایی برخوردار است بلکه خود استیضاح‌کنندگان نیز بر این امر واقف شدندکه شاید ایشان یکی از بهترین وزرای کابینه آقای روحانی در دولت باشد.

نظر شما