شناسهٔ خبر: 50503 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حق‌شناس خبر داد؛

رشد ۴,۴ درصدی مسافران دریایی از ابتدای سال تا کنون/ افزایش ۷۹۶ هزار مسافر دریایی تا ۱۲ اسفند

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:تعداد مسافران دریایی از ابتدای فروردین تا ۱۲ اسفندماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹۶ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره سفرهای دریایی به ارایه توضیحاتی پرداخت و گفت: تعداد مسافران دریایی از ابتدای سال جاری تا ۱۲ اسفندماه  ۴,۴ درصد افزایش یافته است. بر این اساس تعداد مسافران در مدت یاد شده به ۱۸هزار و ۷۳۱ نفر سیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ هزار و ۹۳۴ نفر مسافر دریایی داشتیم، اظهار کرد:تعداد مسافران دریایی از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد مثبت روبرو شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه آمار مسافران دریایی قابل پایش است، گفت: در خصوص آمار مسافران دریایی تنها باید به اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی استناد کرد و آمار غیر رسمی را ملاک قرار نداد.

حق‌شناس با اشاره به اینکه بنادر شهیدحقانی، شهید باهنر، شهید ذاکری، پهل، لافت، هرمز و کیش از بنادر فعال در زمینه مسافر دریایی به شمار می روند، بیان کرد: به طور کلی در بنادر شمالی خط مسافری دریایی وجود ندارد.

 وی  در مورد بندر آبادان خاطرنشان کرد:شرکت کشتیرانی آب های طلایی در خط دریایی آبادان-کویت طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶، شرکت خط کشتیرانی طاووس در خط دریایی آبادان-کویت طی سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ و شرکت سردبار جنوب در خط دریایی آبادان-بصره طی سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ چندین سفر دریایی را داشته اند.

نظر شما