شناسهٔ خبر: 50557 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عسکری نسب اعلام کرد:

بلیت سفرهای دريايی در مسیر چارك به کیش الکترونیکی شد/ کاهش صف انتظار مسافران با هوشمندسازی فرآیندها

افتتاح مدير بنادر و دريانوردی لنگه از راه‌اندازی سامانه صدور بليت الكترونيكی متصل به شبکه بانکی کشور در بندر چارك به منظور ارایه خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران دریایی، کاهش صف انتظار و شفاف‌سازی نحوه گردش مالی، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، "قاسم عسكری‌نسب" ضمن اعلام گفت: سامانه الکترونیکی و فروش بلیط الکترونیکی از طریق سیستم بانکی کشور (pc) در بندر چارك راه‌اندازی شد.

وی هوشمند شدن فرآیند خرید بلیت سفرهای دریایی، ارتقای امنیت این نوع مسافرت ها، خدمات رسانی مطلوب به هموطنان و کاهش صف انتظار متقاضیان را از جمله مهمترین مزایای اجرای این طرح دانست.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با ثبت الکترونیکی اطلاعات فردی توسط مسافر، فهرست مسافرین(Passenger List) شناورها تا قبل از زمان خروج از بندر تهیه و پوشش بیمه سفرها با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

مدير اداره بنادر و دريانوردی لنگه با اعلام این مطلب که امکان جستجو و نجات دریایی با مشخص بودن لیست مسافران به میزان زیادی ارتقا می‌یابد، گفت: علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ، جلوگیری از سوء‌استفاده احتمالی در مواقع ازدحام مسافری و همچنین کاهش معطلی، با اجرایی شدن این طرح نحوه گردش مالی ناشی از ارایه خدمات مسافری در بنادر، شفاف‌سازی می‌شود.

عسكری‌نسب گفت: به دنبال سیاست ها و برنامه های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه توسعه فناوری اطلاعات، هوشمندسازی فرآیندهای اجرایی و با همکاری بسیار مطلوب بین سازمان بنادر با منطقه آزاد کیش، راه اندازی سامانه pc، فروش بلیت الکترونیکی و صدور اجازه حرکت الکترونیکی شناورها به منظور پشتیبانی از سفرهای ایمن دریایی در دستور کار بنادر غرب هرمزگان قرار گرفت.

وي ابراز امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته در راستای تسهیل فروش بلیت از سوی سازمان منطقه آزاد کیش، بندر چارک و همچنین همکاری بانک مجری طرح و مراکز فروش بلیت، امسال به طور قطع شاهد حذف بلیت های کاغذی و صدور الکترونیکی بلیت شناورهای دریایی و همچنین شاهد رضایت بیشتر مسافران نوروزی از سفرهای دریایی در بنادر غرب هرمزگان خواهیم بود.

نظر شما