شناسهٔ خبر: 50573 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خراسان جنوبی خبر داد:

برنامه‌ریزی جهت اصلاح ۲۷ نقطه پر تصادف در خراسان جنوبی

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی از اولویت اصلاح ۲۷ نقطه پر تصادف استان خراسان جنوبی طی فرآیند جاری ایمن‌سازی نقاط پر تصادف در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، جعفر شهامت افزود: در سطح راه‌های استان ۲۷ نقطه پرتصادف و ۴۹ نقطه دارای تصادف وجود دارد که کار نصب علائم و ایمن‌سازی نقاط دارای تصادف انجام شده همچنین در صورت تخصیص پیش‌بینی اعتبار آن بهسازی خواهند شد.

وی همچنین نسبت به شناسایی ۱۰ نقطه جدید دارای تصادف در طول راه‌های استان علاوه بر نقاط فوق خبر داد و تصریح کرد: به تدریج نسبت به ایمن‌سازی آن‌ها اقدام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی ادامه داد: جلسه‌ای در این خصوص جهت بررسی طرح‌های نقاط پر تصادف راه‌های استحفاظی استان با حضور روسای ادارات، معاونت راهداری، مشاور ذیربط، نماینده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مشاور طرح برگزار شد.

شهامت افزود: بر این اساس طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان متبوع در سال جاری با اعتبار ۳۰۰۰ میلیون ریال، کلیه نقاط پر تصادف و دارای تصادف به‌وسیله علائم و تجهیزات ایمنی به روش کم‌هزینه و زودبازده آشکارسازی شده است.

وی ادامه داد: ارائه طرح ایمنی نقاط، طی امسال به مهندسین مشاور واگذار شد که به نسبت تخصیص اعتبار پس از تصویب طرح‌ها به اجرا درخواهد آمد که نسبت به‌کارگیری مشاور جهت مطالعه تک‌تک نقاط و ارائه طرح اصلاحی پیشنهاد اقدام شده است که به‌ زودی جزئیات آن شامل میزان اعتبار موردنیاز با اولویت‌بندی مشخص خواهد شد همچنین از زمان مشخص شدن ۷۹ نقطه (دارای تصادف و پرتصادف) علاوه بر آشکاری به روش کم‌هزینه و زودبازده توسط سازمان راهداری و راه و شهرسازی ۴ نقطه، به‌صورت امانی - پیمانی اصلاح مهندسی شده و عملاً در حال حاضر از سطح ایمنی مناسبی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: ضمن اشاره به دو فرآیند تعریف اقدامات ایمنی پیشگیرانه و اقدامات واکنشی، حذف و اصلاح نقاط پرتصادف که به تصویب کمیسیون ایمنی سوانح رانندگی و حمل‌ونقل کشور رسیده است، در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد که با نگرش تحلیلی فراوانی وقوع تصادفات و علل آن، اقدامات کوتاه‌مدت میان‌مدت و بلندمدت را تعریف می‌نماید.

شهامت بیان کرد: به دلیل احداث تدریجی راه‌های استان، طبق برآورد انجام گرفته بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ایمن‌سازی راه‌های استان به لحاظ علائم افقی و عمودی و حفاظ جانبی و تابلوهای اطلاع‌رسانی به‌ویژه در محورهای روستایی موردنیاز است که این نیازها اولویت‌بندی به تناسب اعتبارات ملی و استانی اقدام لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت. 

وی در پایان ضمن تأکید بر رعایت مقررات توسط رانندگان و به‌ویژه ضرورت پرهیز از رانندگی همراه با خستگی و خواب‌آلودگی متذکر شد: ۱۰۵۳۰ کیلومتر راه آسفالته در حوزه استحفاظی استان وجود دارد که از این میزان ۲۸۸۱ کیلومتر راه فرعی،۱۵۹۳ کیلومتر راه اصلی، ۴۸۱ کیلومتر بزرگراه و ۵۵۷۵ کیلومتر آن راه روستایی هستند که ارتقاء ایمنی آن‌ها برای خودروهای موجود با توجه به رفتار پرخطر برخی رانندگان عملاً نیازمند تخصیص کامل اعتبارات این حوزه است و هیچ جایگزینی برای احتیاط و هوشیاری رانندگان قابل‌تصور نیست.

نظر شما