شناسهٔ خبر: 50588 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان همدان خبر داد:

ایمن‌سازی ۹ مدرسه حاشیه راه شهرستان‌های تویسرکان و ملایر

ایمن سازی سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از ایمن‌سازی ۹ مدرسه حاشیه راه شهرستان‌های تویسرکان و ملایر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، فرشید بیات با بیان اینکه طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها با هدف افزایش فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس انجام می‌شود، گفت: یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار این اداره کل در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک، آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها است که نتیجه آن افزایش ایمنی خواهد بود.

وی کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: این طرح با همکاری رابطان مدارس و پلیس‌راه در ۶ مدرسه شهرستان تویسرکان و ۳ مدرسه شهرستان ملایر اجرایی شد.

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ایمن‌سازی آموزشی را از جمله برنامه‌های انجام شده در این مدارس بیان کرد و افزود: معرفی خلاصه قوانین حمل‌ونقل، نکات ایمنی و طرز عبور صحیح از عرض جاده‌ها به شکل توزیع اقلام آموزشی شامل کتاب، مجله، دفترچه، کیف، حضور کارشناسان و مربیان در مدارس و آموزش نحوه صحیح تردد در راه‌ها و همکاری آموزگاران در انتقال مطالب با رویکرد ایمنی حمل‌ونقل از جمله آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان این مدارس بوده است.

بیات ادامه داد: ایمن‌سازی فیزیکی نیز در دیگر مدارس حاشیه راه‌های استان با نصب علائم راهنمایی و رانندگی، سرعت‌گیر، چراغ‌های چشمک‌زن و خط‌کشی عابر پیاده انجام شده است.

گفتنی است، این طرح‌ها با هدف ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان که به لحاظ احتمال بروز حوادث ترافیکی در معرض خطر بیشتری هستند، همه‌ساله از سوی این اداره کل اجرا می‌شود و امسال نیز این طرح در ۲۵ مدرسه روستای حاشیه راه‌های استان همدان انجام شد.

نظر شما