شناسهٔ خبر: 50593 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

علی زندی فر تشریح کرد:

آخرین اقدامات راهداری استان مرکزی برای سفرهای نوروزی/ هیچ مسافری نگران ماندن در جاده‌های استان نباشد/ احتمال افزایش ۳۰درصدی مسافران نوروزی

علی زندی فر مدیرکل راهداری استان مرکزی گفت: در ایام نوروز در صورت مساعد بودن آب‌وهوا پیش‌بینی ما افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی میزان سفرهای نوروزی است که همه اقدامات لازم برای خدمات‌رسانی کامل انجام‌گرفته است و برای هرگونه شرایط سخت آب‌وهوایی کاملاً آماده هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی زندی فر، مدیرکل راهداری استان مرکزی درباره طرح نوروزی این استان در ایام تعطیلات سال جدید و زمان شروع آن اظهار داشت: طرح نوروزی ما طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا هفدهم فروردین سال جدید ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما برای این ایام دو پیک ترافیک است. پیک اولمان احتمالاً از چهارشنبه پیش رو آغاز خواهد شد و اوج آن ۲۸ و ۲۹ اسفند است. مرحله دوم ترافیک‌های ما هم از چهارم یا پنجم فروردین شروع می‌شود و تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت و محورهای ما زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راهداری استان مرکزی با اعلام اینکه برای سال جدید پیش‌بینی آن‌ها با توجه به افزایش تعطیلات ۱۵ تا ۳۰ درصد خواهد بود به برنامه‌های خدماتی و تأمین امنیت جاده‌ها بابت مسافران نوروزی اشاره داشت و گفت: جلسه کمیته ایمنی هفته گذشته برگزار شد و هماهنگی‌های صورت گرفته به کلیه دستگاه‌ها و ادارات مربوطه اعلام شد. در این طرح اکثر راهدارهای ما از شروع طرح نوروزی ۲۴ ساعته مشغول فعالیت می‌شوند و آماده خدمت‌رسانی به مسافران خواهند بود.

وی افزود: در خصوص امنیت جاده‌ها، ۳۲ نقطه حادثه‌خیز شناسایی و همه آشکارسازی شده‌اند. تابلو علائم هر جا نیاز بوده نصب‌شده است. چند نقطه هم داشتیم که با چهار محور شدن پاشنه آشیل ما شدند که آن‌ها را هم آشکارسازی کردیم. هفت و هشت نقطه دیگر هم تا ایام نوروز هم ازنظر نور و هم آشکارسازی تکمیل خواهند شد. ۳۲ راهدارخانه ثابت و سیار هم داریم که همه آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی باشند. به‌جز این ۱۶ تا ۱۷ مجتمع رفاهی داریم که در کنار راهدارخانه‌های ما در ایام نوروز به مسافران سرویس خواهند داد و بازرسی‌های کامل از آن‌ها انجام‌گرفته است.  

زندی فر در خصوص کارهای صورت گرفته در طرح نوروزی و اقدامات انجام‌شده اظهار داشت: طرح ما برای آماده‌سازی از اول اسفندماه آغازشده و در این مدت اکثر محورهای اصلی، فرعی و گردشگری را که حدود ۱۵۰۰ کیلومتر است خط‌کشی کرده‌ایم. روشنایی محورهای ما که حدود ۲۶۰ کیلومتر است تا بیستم به‌روز خواهد شد و قطعی‌ها برطرف می‌شود. ۱۰۰ چراغ پلیسی برای محورهای پرخطر خریداری‌شده که در حال نصب است و در ادامه ۱۰ کیلومتر گارد ریل هم با قرارداد با چهار اکیپ پیمانکاری در حال اصلاح است.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی ۷ پاسگاه پلیس انجام‌شده است و تمام دماغه‌های دوربرگردان که سرپیچ‌ها بودند اصلاح شدند. چراغ‌های چشمک‌زن ما هم در ادامه این طرح در حال سرویس شدن هستند تا برای آغاز سفرهای نوروزی آماده باشند. کشیک‌های ما روند زمستانی خودشان را ادامه می‌دهند چون هواشناسی اعلام کرده که بارندگی داریم و به همین خاطر همه تیم‌های خودمان آماده‌باش هستند و درصورتی‌که وضعیت آب‌وهوایی مناسب نباشد همه سر پست‌های خودشان آماده خدمت‌رسانی هستند.

مدیرکل راهداری استان مرکزی با اعلام هماهنگی‌های خوب کلیه دستگاه‌های خدماتی استان برای ایام نوروز گفت: برای اجرای طرح‌های نوروزی بین تمام ارگان‌های خدماتی استان هماهنگی خوبی داشتیم و همه دستگاه‌ها در کنار ما بودند. در همین خصوص در حوزه راهداری با اورژانس و هلال‌احمر و دیگر ارگان هماهنگی شد تا به‌جز جاده‌ها در راهداری‌ها هم مستقر باشند.

وی افزود: در همین خصوص اول اسفند با همکاری پلیس کل مدیر فنی‌ها را آموزش دادیم و جلساتی را هم با دیگر اصناف داشتیم. یک کار مهم که برای امسال انجام دادیم بابت خرابی‌های زیاد ماشین در محورهای ما بود. به همین خاطر آمدیم ماشین‌های کشیک را که هیچ محدودیتی هم ندارند تدارک دیدیم که با خرابی اتوبوس در سریع‌ترین زمان ممکن با اعلام پلیس یا رانندگان و بدون هیچ مشکلی مسافران با ماشین‌های جایگزین جابه‌جا خواهند شد. مراکز معاینه فنی ما ۲۴ ساعت آماده‌باش هستند و در عید هم کشیک دارند. امداد خودرو هم ۲۴ ساعته در جاده‌ها بوده و کشیک‌های آن‌ها بیشتر می‌شود.

زندی فر در پایان با اشاره به خدمات صورت گرفته بابت اطلاع‌رسانی‌های لازم به مسافران نوروزی در ایام تعطیلات گفت: بابت اطلاع‌رسانی‌های لازم قبل از شروع طرح چند برنامه تلویزیونی داشتیم و به شهرستان‌ها هم اعلام شد که حداکثر یکی، دو برنامه اطلاع‌رسانی رادیویی یا تلویزیونی و همچنین با دیگر رسانه‌ها داشته باشند. یک نشست خبری داخلی هم داریم که آخرین اقدامات و برنامه‌ها را در اختیار خبرنگاران رسانه‌های مختلف قرار خواهیم داد. بروشورهای جامعی را تدارک دیدیم که کل اطلاعات راه و شهرسازی نیاز مسافران است در آن چاپ که در اختیارشان قرار خواهیم داد. در ادامه این خدمات سامانه ۱۴۱ ما هم به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مسافران نوروزی است.

نظر شما