شناسهٔ خبر: 50596 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برای نخستین بار انجام شد؛

صادرات ۱۳۰۰ تن شیشه ساختمانی از بندر لنگه به قطر

بندر لنگه مدير اداره بنادر و دريانوردي لنگه از صادرات ۱۳۰۰ تن محموله شیشه ساختمانی از طریق اين بندر به کشور قطر برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، "قاسم عسكري نسب" در اين باره اظهار کرد: يك هزار و ۳۰۲ تن ورقه شیشه صادراتی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای مصارف ساختمانی از بندر لنگه به مقصد کشور قطر بارگیری و صادر شد.

وي با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از توان عملیاتی بنادر غرب هرمزگان برای توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی کشور افزود: تکیه بر توان داخلی و استفاده از تمام ظرفیت های اقتصادی و صنعتی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری همواره سرلوحه قرار دارد.

عسکری‌نسب گفت: بندر لنگه دارای بستر مناسب اقتصادی و همچنین امکانات تخصصی بندری مورد نیاز تخلیه و بارگیری انواع کالاهای صادراتی و وارداتی است که در راستای بازاریابی و تکریم مشتری و با مذاکراتی که با شرکت تولیدی شیشه اردکان بعمل آمد، نخستین محموله شیشه صادراتی متعلق به بخش خصوصی از طریق این بندر به مقصد کشور قطر ارسال شد.

مدير اداره بنادر و دريانوردي لنگه در پایان با اشاره به رسالت‌های دستگاه‌های اجرایی کشور در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار، خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در بنادر برای رونق بخشی به صادرات کالاهای غیر نفتی دارای ارزش افزوده استفاده نمایند.

نظر شما