شناسهٔ خبر: 50615 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رضایی مطرح کرد؛

تمهیدات راه و شهرسازی البرز برای سفر‌های نوروزی/ اختصاص ۱۰ پد هلیکوپتر برای امدادرسانی در جاده چالوس/ مردم سفرها را در روزهای مختلف توزیع کنند

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اختصاص ۱۰ پد هلیکوپتر برای امدادرسانی با اولویت جاده چالوس گفت: مردم سفر‌ها را در روز‌های مختلف توزیع و مدیریت کنند تا سفری ایمن را با خاطری آسوده داشته باشند. 

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با درباره تهمیدات و برنامه‌های راه و شهرسازی این استان برای سفر‌های نوروزی مسافران اظهار کرد: جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها هفته گذشته به ریاست معاون عمرانی استاندار تشکیل شد که در صورت ضرورت ممکن است تا قبل از عید جلسه دیگری نیز داشته باشیم و جلسه تمهیدات سفر نوروزی استان نیز به زودی تشکیل می‌شود. 

وی افزود: مقرر است شورای حمل و نقل استان نیز که اخیرا دستورالعمل آن از طرف مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد، برگزار شود تا هماهنگی بین بخشی در شورای هماهنگی حمل و نقل ایجاد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز درباره مصوبات جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: در این جلسه مقرر شد لیست شیفت‌های نوروزی در اداره راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه وزارتخانه در استان به صورت برنامه‌ریزی شده تهیه شود، همچنین تمام فعالیت‌های عمرانی در محل ایستگاه‌ها و پایانه‌ها برای جلوگیری از اخلال در سفر‌ها ممنوع است. 

وی تصریح کرد: پیمانکاران حوزه راهسازی در سطح استان آمادگی کامل دارند تا در صورت نیاز به تجهیزات و ماشین آلات یا حضور آن‌ها در مواقع بارندگی خدمات‌رسانی لازم را داشته باشند. 

رضایی با بیان اینکه مسئولان اداره کل راهداری برای سفر‌های نوروزی در حال آماده‌باش و در راهدارخانه‌ها مستقر هستند تا در صورت ایجاد مشکل به موقع آن را حل کنند، افزود: رصد شرایط آب و هوایی و هواشناسی به صورت مستمر در دستور کار است تا در صورت پایدارنبودن شرایط و مشکلات ایمنی، اخطار‌های لازم به مسافران داده و تمهیدات لازم برای آن‌ها فراهم شود. 

وی در خصوص پیش‌بینی تعداد مسافران نوروزی استان البرز بیان کرد: این استان به لحاظ همجواری با پایتخت، مسیر ارتباطی ۱۴ استان است که قطعا در روز‌های پایانی سال با سیل عظیمی از مسافران مناطق شمال و شمال غرب روبرو است و باید پیش‌بینی‌های لازم را داشت و مردم سفر‌ها را در روز‌های مختلف توزیع و مدیریت کنند تا سفری ایمن را با خاطری آسوده داشته باشند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اظهار کرد: اطلاعیه‌های لازم از استان و به صورت ملی توزیع خواهد شد و در روز‌های رفت و پایانی برای مسیر برگشت در استان البرز شاهد ترافیک سنگین خواهیم بود که تمام افراد شاغل در راه و شهرسازی، راهداری و پیمانکاران آماده باش هستند تا خدمات قابل قبولی را برای مسافران عبوری داشته باشند. 

وی افزود: یکی دیگر از مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها نیز این بود که در ۱۰ منطقه مختلف استان،۱۰ پد هلیکوپتر را با اولویت جاده چالوس برای امداد هوایی اختصاص دهیم.

رضایی درباره اسکان مسافران نوروزی گفت: با هماهنگی‌هایی که در کمیسیون ایمنی راه‌ها صورت گرفت، اماکن عمومی و مساجدی که در شهر کرج و مسیر عبوری مسافران قراردارند در صورت نیاز در اختیار مسافران قرار می‌گیرند.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال ۲ هزار واحد مسکن مهر با حضور قائم مقام وزیر در امور مسکن مهر در شهرک‌های ابریشم و ماهدشت استان البرز و تعداد دیگری از مساکن مهر خودمالکین در دیگر شهر‌های این استان افتتاح شود.

نظر شما